מיכל חלבין עושה DIOR בויצו חיפה

נער עם שיער בלונדי גולש על רקע עבודת אמנות

.

 

"הגבולות בין העולמות הגבוהים של האמנות ושל העולמות המסחריים אינם עוד", מצהיר עמית זולר, ראש המחלקה לצילום, מדיה וקולנוע בויצו חיפה, שאוצר את התערוכה "מיכל חלבין עושה DIOR". צילומי קולקציית החורף של DIOR, שצילמה חלבין, פותחים את עונת התערוכות החדשה של הגלריה על-שם מורל דרפלר במרכז האקדמי ויצו חיפה.

וכך כותב זולר:

"הגבולות בין העולמות הגבוהים של האמנות ושל העולמות המסחריים אינם עוד. מיכל חלבין פועלת במקום שאיננו דיכוטומי, אולי לא היה אף פעם. לא מדובר בצלמת העושה באותה עת אמנות ובמקביל צילום מסחרי. צלמת הפועלת מתוך משטר 'מפצל אישיות', אלא ביוצרת המביאה אל העולם המסחרי את אמנותה כפי שהיא, As is. אמנות בתוך העולמות המסחריים.

"מיכל חלבין מצלמת פורטרטים כפי שעשתה מאז ומעולם, בעלו נראות תיעודיות, בפורמט בינוני (6X6) ובסרטי צילום. היא מציגה ניגודים חזותיים, ומטעינה את עבודותיה במטען אשר יצור שיבוש של קריאה ופענוח. התנגשויות תרבותיות, התנגשויות מגדריות, תעתועי שליטה ודומיננטיות, אשליית רוך וקלאסיקה אל מול מיניות מוחצנת וצעירה. חלבין בוחרת את הדמויות בקפידה, בדרך כלל צעירים וצעירות, לא דוגמנים, בוחרת את לוקיישן הצילום, מלהקת, מעמידה וכמעט ניתן לומר, מייצרת כוריאוגרפיה על הסט המצולם.

"ראשיתה של סדרת הצילומים לקולקציית החורף של דיור היתה לפני כשנתיים, כשבן זוגו של ון אש, הסטייליסט ועורך האופנה במגזין "Dust", מאוריציו נרדי, קנה לו תמונה של חלבין במתנה מגלריה המייצגת אותה בניו יורק. חלבין החליטה ליצור איתו קשר, ון אש ונרדי התלהבו מהרעיון ושיתוף הפעולה ביניהם החל לקרום עור וגידים.

ב-Dior, היא מעידה, התייחסו לצילומים כאל פרויקט אמנותי ונתנו לה יד חופשית. תחילה חשבו לצלם באוקראינה (מאז פרויקט הגמר שלה במרכז האקדמי ויצו חיפה, מצלמת חלבין בברית המועצות לשעבר). בסופו של דבר, בשל מגבלות בירוקרטיות, נבחר מבנה בית ספר בן 200 שנים בבלגיה המשמש בית ספר תיכון. הפעם התנהלה ההפקה באופן מעט שונה. בבית הספר שבו התקיימו הצילומים גילו נוקשות וסירבו לאפשר לתלמידים להצטלם. בעזרת מלהק מקומי המתמחה בסטריט קאסטינג – דמויות רחוב, נבחרה קבוצת רקדנים מבית ספר למחול באנטוורפן, נערים בעלי מראה שברירי, אנדרוגיני ומתעתע. לכך יש להוסיף את משמעותו של הלוקיישן, בית הספר שנוהל בעברו בידי נזירות ומוסיף לתצלומים קונפליקט של זמן, מקום ותרבות. כך נולדה עבודת אמנות חדשה ממקום של שיתוף פעולה בין אספן, גוף מממן ומפיק לבין אמנית, בעלת שם עולמי ובוגרת המחלקה לצילום מדיה וקולנוע, מיכל חלבין".

חלבין, 42, היא בוגרת בהצטיינות בוגרת בהצטיינות של המחלקה לצילום במרכז האקדמי ויצו חיפה וכלת פרס קונסטנטינר לצילום לשנת 2007 מטעם מוזיאון תל אביב. עבודותיה מוצגות בגלריות ומוזיאונים בעולם בתערוכות קבוצתיות ותערוכות יחיד, והן נמצאות באוספים ציבוריים ופרטיים רבים ביניהם ב"מומה" וב"מטרופוליטן". היא מצלמת למגזינים המובילים בעולם ביניהם הניו יורק טיימס, ניו יורקר ולה מונד, ופרסמה שלושה ספרי צילום.

 

מיכל חלבין עושה DIOR, בין 10.11.16 – 25.12.16, הגלריה ע"ש מורל דרפלר במרכז האקדמי ויצו חיפה | שעות פתיחה: א' – ה' 10:00 – 17:00 | רח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה | טל': 04-8562540  

 

שנינערים בחליפות אדומות על רקע מסדרות שלבית ספר בלגי ישן

.

נער יושב ליד פסנתר

.

שני נערים עם מכנסיים וללא חולצות

.

נער יושב בחליפה על רקע מסך קטיפה אדום

.

נער לבוש מעיל אדום ארוך באולם אוכל מפואר

.

שני נערים עם מכנסיים בלבד על רקע קיר עם גילופי רוקוקו מגבס מוזהב

.

נער בטוקסידו ומאחורי נערים בבגדי בלט

.

 

 

אולי יעניין אתכם גם...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.