לא פחות משהיא מספרת על חומרים ותהליכי עיבוד, Grit, סדרת רהיטי האומן של אבי פדידה מהמחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, מאירה את סיפורו של המעצב כיוצר וכמייקר. בוגרים 2014
"כמו קמטים בפניו של קשיש או טבעות בגדע העץ, כך גם נייר השיוף מעיד על הסביבה בה התקיים ועל הידיים שעבדו עמו", פותח התיאור הלירי של אבי פדידה את הטקסט המלווה את תצלום עבודתו בקטלוג תערוכת הבוגרים של המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל.
Grit, סדרת הרהיטים שעיצב פדידה במסגרת פרויקט הגמר בהנחיית פרופ' עדו ברונו ובה שולחן סלון, שולחן בר, מדף עם רגליים, גוף תאורה ושרפרף, נולדה, הוא אומר, מתוך אהבה לעבודה וליצירה המתרחשת בבית המלאכה. לפדידה בית מלאכה משלו, צמוד לבית מגוריו בשכונת קטמון הישנה בירושלים. ושם, בסדנה, גילה כי כאשר הוא משייף עצים, משאירים העצים על גווניהם השונים עקבות על נייר השיוף, מטביעים את חותמם בדמות טבעות צבע המרמזות על תנועתו הסיבובית של דיסק המשייפת.
את נייר השיוף המוכתם הפך פדידה למרכיב דומיננטי ברהיטים, כשהוא מתערב בתהליך שחיקתו ומשתמש בו כבקנבס ציור. עץ אחר עץ הוא שייף על הנייר המחוספס בעודו מסתובב במהירות. צבע אחר צבע, טבעת אחרי טבעת נחרטו רישומי העץ על הנייר הכהה. משתמה המלאכה, הפך נייר השיוף עצמו לחיפוי שטח פניהם של הרהיטים, כשהוא משתלב בקונסטרוקציות העץ שניבנו בנגרות-אומן מעץ אלון לבן, ונותרו חשופות ככל שניתן, על מנת לגלות את סיפורן.
Grit מספרת על חומרים, על תהליכי עיבוד ושחיקה, על המעשה החדשני הצומח לפלא מתוך שגרת היומיום, אבל לא פחות מזה על מספר הסיפור עצמו – המעצב, היוצר, המייקר. ובקרוב, לפי התכנון, היא עתידה להתרחב.
אולי יעניין אתכם גם...