ZIGGi מכה את קיקסטארטר (3)

גם הקמפיין השלישי שהעלו ניר ואיה צ'חנובסקי לקיקסטארטר הפך לוויראלי, ותוך שלושה ימים הם גייסו את הסכום שביקשו כדי לצאת לייצור גופי התאורה החדשים של סטודיו צ'חה

DESKi מהפרופיל. רקע כחול

DESKi מהפרופיל

 

מצוידים בשני קמפיינים שקצרו הצלחה בינלאומית בקיקסטארטר – Flatlight ו-Bulbing – נסעו ניר צ'חנובסקי ובת-זוגו איה ברין-צ'חנובסקי לחשוף את הפרויקט החדש שלהם ב-Maison & Objet האחרון שהתקיים בתחילת ספטמבר בפריז. ביריד הפריזאי, המושך אליו אוהבי עיצוב וקניינים מכל העולם, הם ביקשו לחוש את תגובת המבקרים.

שלושת מוצרי הדגל של סטודיו צ'חה מבוססים על אשליה אופטית. Flatlight, פמוט הפליז גבה-הקומה למראה הוא למעשה גריד שטוח, ו-Bulbing, מנורת הלד המצוירת עמוקת המימדים, מתגלה כבסיס עץ התומך בלוחית פלסטיק שקופה ודקה.

בסדרה החדשה ארבע מנורות: CLASSi, ZIGGi, ו-DESKi, הנמכרות לקהל הרחב, ו-DOME, שעוצבה במיוחד לחנות ה-MOMA, שם גופי התאורה של צ'חה נחשבים לבסטסלרים. בסיס המנורות מיוצר מברזל לבן, הזרוע – מעץ לבנה, נורת הלד איכותית, ועל משטח הפרספקס החזק חרוט העיצוב בלייזר. לסדרה החדשה נוסף גם דימר, כך שהמנורה יכולה לתפקד כמנורת לילה ומנורת אווירה וגם כמנורת קריאה.

סדרת המנורות החדשה של סטודיו צ'חה מורכבת לייצור מקודמתה, ומתברר שדווקא היא סדרת המנורות הראשונות אותה עיצב צ'חנובסקי. "רציתי להתייחס למנורת השולחן הקלאסית בדרך עכשווית. להציג איזשהו שינוי, טוויסט. ואז עיצבתי את המנורות האלה, אבל מכיוון שהייצור שלהן קשה ומסובך יותר, הייתי צריך לבחון איך אני מייצר אותן בייצור תעשייתי המוני מבלי שיהיו תקלות. וחשבתי שאם לא אצליח בסוף לייצר את המנורות הזמן, אהרוס את השם הטוב שלנו ואפגע בקשר שלנו עם התומכים. לכן החלטנו לעצור את הפיתוח שלהן והתחלנו עם הסדרה השנייה של מנורות BULBING שהיא פחות מורכבת וקל יותר לייצר אותה.

"אחרי שייצרנו את הסדרה ההיא, וסיימנו עם הקמפיין השני שלנו בקיקסטארטר, חזרתי למנורות האלה ושכללתי אותן. יש להן למשל בסיס מתכת שהצריך פתרון חיבור לשלד העץ. והייתי צריך למצוא נורות לד שיתאימו, משום שהמנורה מאוד דקה מצד אחד, ומצד שני רצינו תאורה חזקה יותר, ולא מצאתי נורות מתאימות בארץ". בעקבות הקמפיינים הקודמים, מדגישים ניר ואיה, הם צברו ניסיון רב לא רק בתהליכי הייצור אלא גם בכל הקשור בשילוח – נקודה שרבים כושלים בה בפרויקטים באתרי מימון המון – ובעוד שרבים אינם עומדים במועד האספקה המוצהר בקמפיין, הם מקפידים לעמוד בלוחות הזמנים.

ב-Maison & Objet קיבלו הצ'חנובסקים תגובות מצוינות, וכבר ביום האחרון של התערוכה העלו את הקמפיין החדש לקיקסטארטר. "ההיענות הייתה ממש טובה, הפרויקט שוב הפך לוויראלי, הגענו לאתרי ענק כמו GIZMODO, CNET, ו-DESIGNBOOM, ותוך שלושה ימים גייסנו את הסכום שביקשנו כדי לצאת לייצור. במסגרת הקמפיין אפשר לרכוש את המנורות ב-70 דולר. אחר-כך אפשר יהיה לקנות אותן בחנויות, אבל המחיר בדרך כלל כפול".

נכון להיום, יומיים לפני סגירת הקמפיין, 1,367 תומכים רכשו את המנורות החדשות, והסכום שגייסו ניר ואיה עומד על 102,278 אלף לירות שטרלינג, בעוד הסכום המבוקש היה 15 אלף לירות שטרלינג בלבד.

הקמפיין, הם מסבירים, נועד לקדם את שיווק המוצר ואת מיתוגו. מעבר לרכישה המיידית בקיקסטארטר, בעקבות הקמפיין זוכה המוצר לחשיפה רחבה בעיקר ברשת אבל גם במגזיני פרינט. מאז הפרויקטים הקודמים, יש לסטודיו חנויות קבועות ברחבי העולם שאיתן הוא נמצא בקשר. "אנחנו נמצאים בחנויות מוזיאונים, כמו ה'מומה' בניו יורק, מרכז פומפידו בפריז, MCA בשיקגו, בסן –פרנסיסקו. בהרבה חנויות עיצוב מקומיות בעיקר באירופה וברצות-הברית, אבל בזמן האחרון גם במזרח, ובאתרים גדולים שיש להם קטלוגים של פרטי עיצוב. רוב העבודה שלנו היא לייצוא. הרבה מהחנויות כבר מביעות עניין במנורות החדשות. זה מאפשר לנו לתת מחיר נוח כדי להמשיך להתקדם ולא להיעצר במקום של השיווק, שהוא מקום מאוד קריטי של להמשיך להתקיים".

הופתעתם מהדרך שבה הדברים התגלגלו?

ניר: "הפתיעה אותי התגובה. בהתחלה לא ידעתי אם אנשים בכלל יקבלו את רעיון האשליה האופטית של התלת-מימד. ואנשים מאוד מאוד אוהבים. מצד שני יש הרבה דברים שגילינו בדרך, שמקשים להמשיך, שמוציאים את הרוח מהמפרשים – כמו העתקות. אבל היופי הוא שיש את האינטרנט, ואת היכולת להביא את הדבר שלך להמון אנשים, ואז אתה בונה קהל שמתחבר לדברים שאתה עושה והולך אחריך. זה שונה מאוד מלפני ארבע שנים, לפני שנחשפתי לעולם של האינטרנט. אז היה לי מאוד קשה להגיע לקהל הלקוחות, ולחשוף את העבודות. אני מרגיש שמאז שסיימתי את הלימודים העולם השתנה ומשתנה עדיין".

את לימודיו במחלקה לצורפות בבצלאל סיים צ'חנובסקי ב-2007. "ואז התחלתי לנתח את הטכניקה של התלת מימד, ולאט לא להבין אותה ולהעביר אותה למוצרים. בהתחלה כדי ליצור את האשליה התלת-מימדית עבדתי עם מסמרים וחוטים. זו הייתה עבודה מאוד סיזיפית, והייתי צריך לפשט את זה ולפשט את זה, וכך נחשפתי לחומרים ולטכניקות חדשים. לאט לאט נפתח לי העולם, דברים שלא הכרתי בבצלאל". ברין סיימה את המחלקה לתקשורת חזותית ב-HIT ב-2009, עבדה בעיצוב לאינטרנט ב"רשת" וב-Fashion TV, "וכל הזמן ידעתי שניר צריך להוציא את הכישרון מחוץ לקירות הדירה. האתגר שלי היה לגרום לזה לקרות. לפני שנתיים הקמנו את העסק ביחד, ועם הידע שלי כמעצבת ובניסיון שצברתי בעבודה ברשתות חברתיות ובשיווק, אני האחראית לכל מה שאינו עיצוב מוצר. וזה אומר חשיפת העבודות שכולם יראו אותן, נסיעה לתערוכות, לספר, לדבר, לשווק, להיות בקשר עם המדיה…"

 

 

DESKi מהחזית. לוחית פרספקס צרה עם תאורה חזקה

DESKi מהחזית. לוחית פרספקס צרה עם תאורה חזקה

DESKi, ZIGGi ,CLASSi על רקע בטון

DESKi, ZIGGi ,CLASSi. צילום: דרור סיתהכל

CLASSi, ZIGGi' DESKi ו-DOME ׁ(משמאל) הנמכרת בחנות ה"מומה" בלבד. צילום: Francis Amiand

CLASSi, ZIGGi' DESKi ו-DOME ׁ(משמאל) הנמכרת בחנות ה"מומה" בלבד. צילום: Francis Amiand

"קלאסי" מאחור

"קלאסי" מאחור

CLASSi_library, דגם "קלאסי" בספריה

"קלאסי" בספרייה

יוצרת הוידאו: רעות פרדו

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *