קצה חוט. "חוטים וקשרים" במוזיאון ישראל

לימור יוסיפוביץ', פרט


לימור יוסיפוביץ', הרקדנית (פרט), 2015. חוטים ומסגרת עץ. אוסף האמנית, רמת השרון

 

בכל יום ובכל מקום אנחנו פוגשים חוטים – משרוכי הנעליים ועד כבלי החשמל. החוטים עומדים במרכזה של התערוכה החדשה שאוצרת דניאלה שלו באגף הנוער במוזיאון ישראל, הנעה בין שני קצוות: מהחוט הראשון של הקיום האנושי – חבל הטבור – אל ההסתעפות וההעמקה של קשרים אל–חוטיים כגון הרשתות החברתיות. מוצגות בה יצירות של אמנים עכשוויים מהארץ ומהעולם, שמשמשים בהן סוגים שונים של חוטים, הן עוסקות בחוויות אישיות, חברתיות ותרבותיות ומזמינות את כל בני המשפחה להתנסות בעצמם בחוטים ובקשרים ולגלות קשת של הקשרים. בין היתר יוכלו המבקרים ב"חוטים וקשרים" להביע משאלה, לקשור חוט של צמר צבעוני לעץ מיוחד ולקוות שמשאלתם תתגשם. ומי  שחלם ללכת על חבל המתוח בין גורדי שחקים, יוכל גם הוא להגשים את החלום בקטן.

האמנים המשתתפים: עדנה אוחנה, מאיה אטון, עינת אמיר, טל אמיתי-לביא, אורית אקטע-הילדסהיים, ורדי בוברוב, יוסי ברגר, יאיר גוטרמן, גיא גולדשטיין, מאיה גלפמן, מיכאל דרוקס, אורלי הומל, ביל ויולה, שירה זלוור, טליה טוקטלי, לימור יוסיפוביץ', גיל יפמן, דבורה מורג, טלי נבון, ארנסטו נטו, דבי סמית, אריאל עפרון, אפרת פלג, להלי פרילינג, יעקב קאופמן, סרווט קוצ'יגיט, אפרת קליפשטיין, אסף רהט, מאשה רובין, מאן ריי, ציפורה רפאלוב, מרב שין בן־אלון, גיא שרף.

לקראת החופש הגדול תלווה "חוטים וקשרים" בפעילויות באגף הנוער וברחבי המוזיאון:

בחצר הפעילה של אגף הנוער, בתוך מבוך ענק העשוי כולו חוטים וחבלים, יוכלו הילדים ללכת על גשר חבלים, לטפס, ללמוד קשרים מיוחדים, למשוך בחבלים המפעילים מנגנונים שונים, ולהשתתף במלאכת אריגה משותפת (לגילאי 6 – 16).

בסדנת המחזור יוזמנו הילדים ליצור לוליינים ומריונטות על חוט, כלי מיתר, קורי עכביש, חכה ודג או כל דבר אחר ,מיוחד או נחמד העשוי מחוטים… (לגילאי 3 – 7).

בספריית האיור – יוצגו מדי יום סיפורי חוטים מאוירים בתנועה במשחק ובשיר (לגילאי 3 – 6).

סיור מודרך פעיל בעקבות "חוטים במוזיאון" לכל המשפחה – יתקיים מדי יום ברחבי הגלריות במוזיאון ויסתיים בתערוכה "חוטים וקשרים" באגף הנוער. הסיור יעקוב אחר מלאכת השזירה, האריגה והרקמה בעולם של פעם ויכלול גם התנסות במלאכות אלו (לגילאי 6 – 12).

הפעילויות בימי א'-ו' בחודשים יולי- אוגוסט , מחיר כל פעילות: 15 שקל למשתתף.

אפליקציית משחקים. מוזיאון ישראל השיק אפליקציה חדשה המיועדת לכל המשפחה ומאפשרת לחוות את גלריות המוזיאון באופן שונה. במשך חודשים רבים בדק צוות מיוחד אפליקציות במוזיאונים שונים ברחבי העולם עד שיצר אפליקציה חדשה שמעמיקה את ההתבוננות של הילדים והמבקרים ביצירות עצמן ולא במסך הסמארטפון. כך הילדים עומדים מול יצירת האמנות ופותרים על גבי המסך הקטן חידות על היצירה, פאזלים, מוצאים את ההבדלים, מסמנים פריטים ועוד, בזמן שרוב תשומת הלב שלהם מוקדשת ליצירות עצמן של האמנים הגדולים.

האפליקציה ניתנת להורדה חינם מהאפסטור ותוך שבועות בודדים תהיה זמינה גם לאנדרואיד.

 

דבי סמית, חבל מתוח. מיצב קיר קשור מקום. סיכות וחוטים. באדיבות האמנית

דבי סמית, חבל מתוח. מיצב קיר קשור מקום, סיכות וחוטים, באדיבות האמנית

מאיה גלפמן, ציפורים שחורות, 2016

מאיה גלפמן, ציפורים שחורות, 2016

ארנסטו נטו, חלון קטן בינינו, 2012

ארנסטו נטו, חלון קטן בינינו, 2012

דבורה מורג, שולחן ערוך, 2005. אוסף האמנית

דבורה מורג, שולחן ערוך, 2005. אוסף האמנית

מרב שין בן-אלון, מהסדרה תפורים, 2005

מרב שין בן-אלון, מהסדרה תפורים, 2005

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.