שיחות סלונה. הסיור המודרך

השולחן הברוטאלי, הספה ששוקלת שישה טון והפוף שמסתיר בתוכו הפתעות. סיור מודרך בין הרהיטים הכי מעניינים בסלונה דל מובילה (ומחוצה לו). מילנו 2016

זנוטה, June chair, פרנק רטנבאכר

Zanotta, June Chair, Frank Rettenbacher

 

סביר להניח שלא שמעתם עדיין על פרנק רטנבאכר אבל בברנז'ה המקצועית הוא נחשב לאחד המעצבים הצעירים היותר מעניינים. אוסטרי שסיים את לימודיו בהצטיינות ועבר להולנד, עבד באאודי והיום הוא בפיליפס, מנהל הקריאטיב של TP Vision – קו הטלוויזיות החדשני וזוכה הפרסים של פיליפס. מעבר למשרתו המרכזית בחברה ההולנדית, בוחר רטנבאכר פרויקטים במשורה. עם זנוטה התחיל לעבוד לפני שנתיים.

אז ביקשה ממנו החברה האיטלקית המשפחתית לעצב עבורה טיפולוגיות חדשות. בהשראת הרהיטים של ריי וצ'ארלס איימס תכנן רטנבאכר סדרת רהיטים שמשטחיהם מצולעים ודקים והם נתמכים במערכת מוטות מתכת דקיקה, מבלי לוותר על החוסן המבני.

השנה ביקשה זנוטה מרטנבאכר להוסיף כיסא לשולחן סנטיאגו שהציג לפני שנתיים. June הוא כיסא אוכל עם מושב עץ ורגלי מתכת המיועד לחללים ביתיים וציבוריים, ומציג פתרון חדשני לחיבור בין משענת הגב, המושב והריפוד הנשלף העוטף אותו. יחד עם ג'ון השיקה זנוטה שני שרפרפי עץ של רטנבאכר Ivo  ו-Ido.

 

Aquario, האחים קמפנה, בי.די ברצלונה

Aquario, Campana Brothers, BD Barcelona

בי.די ברצלונה, Showtime, חיימה חיון

BD Barcelona, Showtime, Jaime Hayon

בי.די ברצלונה,Couture, פארג ובלאנש

Couture, Färg Blanche, BD Barcelona

 

"אנחנו אוהבים ליצור היברידים מחיבור של חומרים שונים", סיפרו האחים קמפנה על המפגש בין העץ (מילה או אורן) החם, הדחוס, המסיבי, לזכוכית – הקרה, השקופה והקלה – בעיצוב המזנון Aquário, חבר חדש בקבוצת הרהיטים הציוריים של בי.די ברצלונה הספרדית.

פרדריק פארג השוודי ואמה מרגה בלאנש הצרפתייה פיתחו טכניקה לתפירת עץ בשם Wood Tailoring. את אב-הטיפוס הראשון שעיצבו בטכניקה הייחודית הציגו בשבוע העיצוב של סטוקוהלם 2014. בבי.די ברצלונה התלהבו, לא נבהלו מהאתגר, והזמינו את זוג המעצבים הצעירים לפתח עבורם ובעזרתם את ההצעה המסקרנת למוצר מוגמר. בשבוע העיצוב של מילנו הם השיקו את Couture, אותה כורסה טובת-מראה משכבות עץ לבוד, מחוזקת בתוספות שימושיות כגון משענות לידיים ומנגנון המאפשר לה להסתובב על צירה.

Showtime Collection, סדרת הרהיטים שעיצב חיימה חיון לבי.די ברצלונה, חוגגת עשור וזוכה למתיחת פנים: הכורסה מקבלת ריפוד חדש; מזנון Multileg מתחדש עם משטח עליון משיש, לכה בוהקת וגוון ירוק פיסטוק שחוזר יותר ויותר; הוואזה מודגשת בעיטורי זהב וכמוה מראות קינג וקונג.

 

קיבו, Rabbit Chair Baby & Rabbit Chair, סטפנו ג'ובנוני, צילום: Toni Meneguzzo

Qeeboo, Stefano Giovannoni with Rabbit Chair+Baby, photo: Toni Meneguzzo

Pupa & Korall, כורסה ואגרטל בעיצוב אנדריאה ברנזי. צילום: Tom Vack

Qeeboo, Pupa Armchair and Korall Vase, Andrea Branzi, Photo: Tom Vack

 

לסטפנו ג'ובנוני נמאס לעצב לאחרים, והשנה הוא פתח מותג עיצוב משלו – Qeeboo. עכשיו אחרים מעצבים עבור המעצב שאחראי לאחדים מלהיטי אלסי ולכיסא הבר בומבו, הנחשב לרהיט המועתק ביותר או לפחות לאחד המובילים ברשימה המפוקפקת הזו. בין מעצבי "קיבו" אפשר למצוא את מרסל וונדרס, ניקה זופנק, אנדריאה ברנזי, ריצ'רד הוטן וסטודיו פרונט.

 

B&B איטליה, Maru ,Do-Maru, דושי ולוויאן, בי אנד בי איטליה

Du Maru and Meru, Doshi Levien, B&B Italia

בי אנד בי איטליה, Tabour, דושי ולוויאן

B&B Italia, Tabour, Dosh Levien

 

ניפה דושי וג'ונתן לוויאן עיצבו עבור B&B איטליה, החוגגת 50, את Maru, Do-Maru ו-Tabour. דו-מארו (שריון העור העתיק המשמש את לוחמי המסאי) הוא כיסא עור הממשיך את קו עיצובה של כורסת "אלמורה" זוכת הפרסים מ-2014. מארו הם השולחנות הנמוכים ועבי המשטח (העשוי זכוכית, עץ ושיש בשולחנות הגדולים, וגימור צבע מבריק בשולחנות הקטנים); וטבור הם שלושה איים, הדומים המפרופדים בעור או בבד, שמזמינים לישיבה מזדמנת.

 

קרטל לאפו, It's a wrap, מכוניות ספורט

artell Lapo, Its a wrap collection

קרטל לאפו, It's a wrap, דוגמאות טקסטיל

Kartell Lapo, Its a wrap collection

 

איך להישאר עם מה שיש ועדיין לחדש? קרטל ולאפו אלקן – אחד מבני הדור הצעיר של משפחת פיאט, יזם (נדל"ן, אבל לא רק) ובעליה של גאראג' איטליה, חברה לפרסונליזציה של כלי רכב – שילבו את ה-Wrapping, אחת מטכניקות הייצור הקשורה להדבקת הגרפיקה על הרכבים, עם רהיטי הפלסטיק של קרטל. It's a Wrap! היא מהדורה מוגבלת חדשה של רהיטיה האיקוניים של קרטל – ביניהם שולחנות של צ'יטריו, כיסאות של סטארק וטושיוקה והארונית קומפוניבילי של אנה קסטלי פריירי – המעוצבת עם מוטיבים בהשראת הגרפיקה של עולם הרכב ופאטרנים איקוניים מעולמות הטקסטיל והאופנה.

 

מולטני, Ink, ג'ספר מוריסון

Molteni & C, Ink, Jasper Morrison

מולטני, Secretello, מיקלה דה לוקי

Molteni&C, Secretello, michelle De Lucchi

מולטני, Asterias, פטרישיה אורקיולה

Molteni & C, Asterias, patricia Urqioula

 

הקולקציה המגוונת וההכרזה על מינויו של וינסנט ואן דויזן הבלגי כמנהלה האמנותי משכו לביתן של מולטני תשומת לב רבה בימי הסלונה דל מובילה. בין הרהיטים שהציגה החברה המשפחתית ביריד בלטו Asterias, שולחן העץ בעיצוב פטריסיה אורקיולה, שבסיסו הפיסולי מורכב מחלקים מגולפים בטכנולוגיות ייצור דיגיטליות וניתן להזמינו בגימור לכה או פורניר; Glove up – כיסא וכורסה קלילה מרופדים ורכים אף הם בעיצוב אורקיולה; Secretello, תחנת עבודה של מיקלה דה לוקי מעץ אלון, ניתנת לסגירה ושומרת על פרטיות תכולתה כשאינה בשימוש; ו-Ink – תחנת עבודה נוספת בעיצוב ג'ספר מוריסון, גם היא ניתנת לסגירה, מיוצרת מאגוז אמריקאי ומזכירה את הסקרטר, המכתבה ההיסטורית בעודה מתאימה לצרכי העכשיו.

 

מג'יס, Brut Table, קונסטנטין גרצ'יץ'

Magis, Brut Table, Konstantin Grcic

מג'יס, Brut, קונסטנטין גרצ'יץ'

Magis, Brut, Konstantin Grcic

 

הגשרים גדלי המימדים, המגדלים המתועשים מהמאה המאה ה-19 – השימוש האדריכלי וההנדסי ביציקות הברזל על מראן המחוספס, הוא שהיווה השראה לסדרת רהיטי Brut שעיצב קונסטנטין גרצ'יץ' למג'יס שחוגגת 40. במעבר לעיצוב ריהוט, קיבל החומר הכבד והגולמי מאפיינים מעודנים ומתוחכמים ששומרים על הקשר לעולם העיצוב העכשווי. השנה הושקו בסדרת ברוט שולחן מלבני, שולחן חמורים מתכוונן, שני שולחנות עגולים, שולחן ביסטרו קטן ושני ספסלים.

 

מג'יס, Officina wall coat hanger, האחים בורולק

Magis, Officina, wall coat hanger, Bouroullec

מג'יס, Officina, מראה, שולחן, מנורת נרות, האחים בורולק

Magis, Officina, Bouroullec

 

סדרת רהיטי Officina שהשיקו רונאן וארוון בורולק בשנה שעברה עם מג'יס מתרחבת בשולחן צד, קולבים, מראה ומנורת פמוטים. כולם עשויים מברזל בטכניקת הלחצנות בת מאות השנים.

 

מג'יס, , Happy Endings, ירזי סימור

Magis, Happy Endings, Jersy seymor

 

Happy Endings, סופים טובים, הוא שמה המקוצר של סדרת השולחנות והשרפרפים הגבוהים וקלי המשקל שעיצב למג'יס  ירזי סימור. Bureau for the Study of Vivid Blue Every-Colour Inhabitations of the Planet, the Transformation of Reality, and a Multitude of Happy Endings מציעה רהיטים המיוצרים מאלומיניום ממוחזר בגימור צבע עם נגיעות של ריסוס ידני, ומאפשרת חיבורים מגוונים שמתאימים לתרחישים שונים ודינמיים גם בבית וגם בחללים ציבוריים.

 

מוי, Mooi, Charleston chair, מרסל וונדר

Moooi, Charleston Chair, Marcel Wanders

Moooi,-compressionsofa_marble, פול קוקסדג'

Moooi, Compression Sofa Marble, Paul Cocksedge

Moooi,-Compressionsofa_fabric, פול קוקסדג'

Moooi, Compression Sofa Fabric, Paul Cocksedge

מוי, perchlight floor, Umut Yamac

Moooi, perchlight floor, Umut Yamac

 

Moooi, כמו תמיד, מחוץ למחנה, בזונה טורטונה, ויה סבונה 56. שלוש שנים זו כבר מסורת. את החלל המרכזי דמיין מרסל וונדרס – מבעליה ומנהלה האמנותי של חברת הרהיטים ההולנדית – כאולם נשפים, ולספת הצ'סטרפילד המסורתית שהעמיד במרכזו על צדה, הוא קרא Charlston Chair, על שם הריקוד ההוא, משנות ה-20 העליזות במאה הקודמת. איש שחור עם כפפות לבנות ניקה מפעם לפעם את האבק ודאג שהמבקרים הסקרנים לא ישאירו טביעות אצבע על הספה הממגנטת.

על Compression Sofa לא היה צריך לשמור. אין סיכוי שמישהו יכול היה להפיל או להזיז את ספת שיש הקררה שמשקלה שישה טון, מהדורה מיוחדת פרי עיצובו של פול קוקסדג' הלונדוני. למשוישת יש אחות תאומה, הנראית ממש דומה אבל עשויה כולה מספוג, מלבד מושבה העשוי שיש.

מהדורה מיוחדת אחרת היא סדרת גופי התאורה Perch Light Tree Lamps שעיצב אומוט יאמאק (Umut Yamac), אדריכל צעיר בוגר ברטלט, בן למשפחה תורכית, שנולד וחי בלונדון. מנורה תלויה, מנורת רצפה, מנורת קיר ומנורת שולחן – כולן מחליפות את ענפי העץ כבסיס לציפורים הצחורות עם המקור המוזהב

 

דיזל ומורוסו, Cloudscape Armchair

Diesel with Moroso, Cloudscape Armchair

דיזל ומורוסו, ,Gimme Shelter

Diesel Living with Moroso, Gimme Shelter

 

דיזל ומורוסו ביקשו להכניס במשורה ודרך פריזמת הסטייל את הוייב האורבני עם תחושת החירות המלווה את יצירת הגרפיטי הספונטנית. ברוח זו עוצבו בדי הג'קרד החדשים של כורסת Cloudscape וקרובתה Gimme Shelter.

 

אדרה, Ines, ג'קופו פוג'יני

Edra, Ines, Jacopo Foggini

 

אחרי שעיצב לאדרה את כיסאות הפלסטיק השקופים והאמנותיים Gilda, Gina ו-Ella, הציג ג'קופו פוג'יני את אינס: גוף תאורה המזכיר ענפי עץ, ונראה כאילו הוא עשוי ממתכת, בעודו מיוצר מאותם חומרים בהם רוקח פוג'יני את יצירותיו האקספרסיביות, דהיינו תרכובות פלסטיק שקופות. כן, אינס מיוצרת מיציקות פוליקרבונט ומתילקרילאט, אך לראשונה אצל ג'קופו היא זוכה לגימור צבע אטום, ואם כבר, אז לא יהיה מוזהב? ובאופן רחב יותר בהחלט אפשר לומר שב-2016 זה טוב לאהוב זהב.

 

Citco, Splash, אריק לוי

Citco, Splash, Arik Levi

Citco,Valle-Shelves, זאהה חדיד

Citco, Valle Shelves, Zahaa-Hadid

 

אחרי שלוש שנים של שיתוף פעולה בלעדי, נפרדה חברת האבן Citco מזאהה חדיד עם Valle Selves, מערכת מדפי גרניט שגולפה ביד אמן והושקה כשהגברת הראשונה של האדריכלות כבר לא הייתה בחיים. השנה פתחה החברה את הדלת למעצבים ואדריכלים בעלי שם נוספים. אריק לוי עיצב את אגרטלי Organvase ואת מנורות Splash; האדריכל נורמן פוסטר אחראי לשולחנות Hadirana ו-Hadrian; מאחורי מנורת טוטם עומד פרוצ'יו לוויאני, ומאחורי השולחן Enigma – דניאל ליבסקינד.

 

דריאדה, Camouflage, פרדריקסון סטלארד

Driade, Camouflage, Fredrikson Stallard

 

"המודרניזם הרג רבים מהניואנסים האנושיים, ביניהם חשיבותה של האסתטיקה הפיסולית בהעשרת חיינו", מצהירים פטריק פרדריקסון ואיאן סטאלארד. "כשדובר בריהוט חוץ, הקריטריון העיצובי תמיד היה היכולת להתקפל, להיערם, ולהאחסן בזמנים שמזג האוויר אינו מאפשר ישיבה בגינה". Camouflage (הסוואה), סדרת רהיטי החוץ הפיסוליים שעיצבו לדריאדה תחת ניהולו האמנותי של דייוויד צ'יפרפילד, אינה רק אלטרנטיבה אסתטית, הם מאמינים, אלא אף מציעה פתרון חדש-ישן. את הרהיטים, המיוצרים מאלומיניום בגימור צבע לבן או צבע חלודה טבעי, ניתן להשאיר בחוץ כל השנה בכל מזג אוויר, ותהליכי הבלאי שהם עשויים לעבור  יעשירו את סביבתם וימצבו אותם כאובייקט פיסולי.

 

קריסטליה, Hole, קנסקו אושירו, Photo credit Paolo Contatti, Contratticompany2

Kristalia, Hole, Kensaku Oshiro, Photo: Paolo Contatti, Contratticompany

קריסטליה, Hole, קנסקו אושירו, Photo credit Paolo Contatti, Contratticompany

.

 

Hole של קריסטליה הוא שולחן חזק בכל מובן. כמה עוצמה, כמה שקט, השיג קנסאקו אושירו  עם יריעת מתכת כבושה ומכופפת היוצרת מבנה מוצק דיו לתמוך במלבן עץ ישר קווים וחף מקישוט. אחרי שסייים את לימודי בפוליטכניקו של מילנו ב-1999, נשאר אושירו בבירה האיטלקית, עבד במשרדי העיצוב של ליסוני וברבר ואוסגרבי ובשנה שעברה פתח סטודיו משלו. ובאותו עניין, הנה האייטם הבא.

גן, Grapy, קנסקו אושירו

Gan, Grapy, Kensaku Oshiro

 

עם שלד גמיש אך תומך, Grapy, מבטיחים בגן, מזמינה להתפרקדות רבת שעות. תמונה של חקלאי משתרע על שק יוטה שנחקקה בזכרונו של קנסאקו אושירו (כן, אותו אושירו מהאייטם הקודם), היתרגמה לכורסה השמנמנה עם ריפוד הכותנה.

 

ריבה 1920, Spazzola, פביו לה ג'קונו

Riva 1920, Spazzola, Fabio Lo Jacono

ריבה 1920, Dusk, קרים ראשיד

Riva 1920, Dusk, Karim Rashid, Gumnut, David Knott

 

הוא מזכיר אולי מברשת, אבל SPAZZOLA – בעיצוב האדריכל פביו לו ג'קונו – הוא ספסל כבדבד מעץ ארז גושני, שנראה קליל ואוורירי בזכות רגלי האלומיניום הדקות שלו. ספצולה מיוצר על-ידי ריבה 1920 גם בגימור הוולקנו שנבחר לשז-לונג מעוגל הקווים שעיצב קרים ראשיד. דיוויד נוט האוסטרלי תרם לקולקציית 2016 של חברת העץ האיטלקית את Gumnut, שרפרף עץ ארז המדמה את צורתו של פרי האקליפטוס האוסטרלי.

 

מודוס, Casper, מייקל סודו

Modus, Casper, Michael Sodeau

 

שתי עיניו של קספר הלבבי מבית מודוס האנגלית, הן שנותנות לשרפרף השעם אפיון אנושי-משהו, אך מעבר לכך הן משמשות כנקודת אחיזה המקלה על הרמתו והזזתו. האלמנט האנושי של קספר, יציר מוחו של מייקל סודו, היה חשוב לגיוס אהדת הקהל, שכן 10 אחוזים מרווחי מכירותיו נתרמים לקרן Movement On The Ground, המסייעת במשברים הומניים בעקבות שינויי אקלים, עוני ומלחמה.

קמפג'י, Tou, סקורה אדאצ'י, סגור כפוף

Campeggi, Tou, Sakura Adachi. הפוף כשהוא סגור. צילומים: Enzio Pradini

קמפג'י, Tou, סקורה אדאצ'י, פתוח למזרון שמיכה וכרית

הפוף הפתוח

קמפג'י, Yoda, עמנואל מגי'ני

Campeggi ,Yoda, Emnuele Magini

 

קמפג'י מצליחה מדי שנה להפתיע עם רהיטים קלי משקל, חכמים, מתקפלים, זזים, ניתנים להרכבה בדרכים שונות – רהיטים שמתאימים את עצמם אלינו ולא אותנו אליהם. השנה היא הציגה את Ca. mia של דניס סנטקיארה (הציצו בסוף סקירת הספות), את Tou בעיצוב סקורה אדאצ'י – פוף ישיבה עם רצועת נשיאה, הנפתח למזרן פוטון ומחביא בתוכו גם שמיכה וכרית, ואת Yoda, הכורסה המרופדת בעיצוב עמנואל מג'יני שהיכולה להפוך בקלילות לכיסא ושולחן עבודה.

 

ויטרה, Occasional Chair, All Plastic Chair, ג'ספר מוריסון

Vitra, Occasional Lounge Chair, All Plastic Chair, Jasper Morrison

 

הירוק החדש, ירוק פיסטוק פסטלי רגוע ושקט, הוא צבעה של Occasiona Lounge Chair, הכורסה החדשה שעיצב ג'ספר מוריסון לויטרה. השנה מלאו עשר שנים למינויה של הלה יונחריוס כמנהלת האמנותית של החברה השוויצרית לענייני צבעים וחומרים. יום ההולדת העגול צוין בחלל פופ-אפ בקורסו קומו, שבו הוצגו אבני דרך במחקר שערכה יונחריוס עבור ויטרה, ובו גם הושק הספר שהוציאה "אין לי צבע מועדף" שמסכם את המחקר כולו. צבעוניות שקטה, בגוון דומה בתוספת גווני לבן, אפור ושחור, נבחרה ל-All Plastic Chair, הנראה ככיסא עץ אך מתגלה ככיסא פלסטיק, שמיוצר בטכנולוגיות חדשות המאפשרות לשלב סוגים שונים של פלסטיק. מסגרת הכיסא יצוקה בפלסטיק קשיח, המושב ומשענת הגב מיוצרים מפלסטיק רך יותר, והמחברים מגומי. גם הכיסא-שעשוי-כולו-מפלסטיק עוצב בידי מוריסון, וכמוהו יתר רהיטי  Occasional הכוללים שולחנות צד ומערכת ישיבה (שתוכלו לקרוא עליה כאן).

 

קפליני, Embeoidery Chair, יוהן לינדסטן

Embeoidery Chair, Johan-Lindstén, Cappellini

 

את הכיסא הרקום הציג יוהאן לינדסטן הצעיר בשבוע בעיצוב של סטוקהולם לפני שש שנים. וכמו שאימץ את יעל מר ושי אלקלעי מRaw Edges- בתחילת דרכם, כך אימץ ג'וליו קפליני את המעצב השבדי הצעיר ואת Embroidery Chair עם מושבו הרקום בתמונת נוף פסטורלית. בקפליני הכיסא דויק, העץ הלבן היה לעץ טבעי, והשנה התרחבה הקולקציה עם שלושה גוונים נוספים, ודימויים ממיסי לב של חיות בסביבת חייהן הטבעית.

 

מורוסו, O Chair, טורד בונטייה

Moroso, O Chair, Tord-Boontje

מורוסו, Baobab, מארק תורפ

Moroso, Baobab, Marc Thorpe

מורוסו, Jambo, סטודיו מרמלדה, Pipe, סבסטיאן הרקנר

Moroso, Jambo, Mermalada Estudio, Pipe, Sabastian Herkner

מורוסו, Sushi Collection, אדוארד ואן ולייה

Moroso, Sushi Collection, Edward van Vliet

 

יש משהו סמלי בשילוב בין בסיסו של באובב המיוצר בדקר, לבין משטחו המיוצר באיטליה, מספר מארק תורפ, מעצבו. שכן האיחוד בין השניים עובר בין שתי יבשות, בדיוק כמו הקשר בין פטריציה מורוסו לבעלה הסנגלי, (שהוא גם איש ימינה) עבדו סלאם גאייה, ובין מורוסו לאפריקה. ב-2009 ביקשה מורוסו מסטפן בורקס – מהבולטים בסצינת העיצוב בארצות הברית, אפרו-אמריקאי המשלב בעבודתו קראפט ועיצוב חברתי – לאצור באולם התצוגה של מורוסו בויה פונטצ'יו את התערוכה M'afrique שבה הציגה לראשונה שיתוף פעולה בין מעצביה לבין כמה מהבולטים שבאומני התרבות החזותית העכשווית באפריקה. בתערוכה ההיא נולד שיתוף הפעולה הראשון בין החברה האיטלקית לאומני הקראפט המקומי המסורתי של סנגל. השנה נוספים לרהיטים הקלועים של מורוסו השולחן של תורפ, מיכלי העציצים של טורד בונטייה וכורסאות O Chair בעיצוב שנולד בהשראת לוכד כחלומות שקיבל מתנה מבתו.

Jambo, המוכיח כי גם כיסא נמוך המתקפל לאריזה שטוחה יכול להיות אלגנטי ומעודן, עוצב אף הוא בהשראת כיסא אפריקאי גנרי. מאחורי סטודיו מרמלדה החתום על עיצובו עומדים שלושה מעצבים צעירים – לאורה בסקו. חואנמי חוארז ואלכס אסטווז – שנפגשו בברצלונה בתום לימודים בספרד, אנגליה ואיטליה. הסטודיו עובד בין היתר עם קטאל, בי.די ברצלונה וקוודרט, ויש להם גם מתחם משלהם שדרכו הם מוכרים באופן ישיר ובלתי אמצעי את עבודותיהם המיוצרות במהדורות מוגבלות.

דושי-לוויאן עיצבו למורוסו את כורסאות Armada שיועד לחללים ציבוריים, Sushi Collection של אדוארד ואן וילט קיבלה גירסה כחולה עם אורנמנטיקה גיאומטרית אם כי ביריד הוצגה בגרסתה האדומה (יש גם גרסה אפורה וגרסה ירוקה), Pipe בעלת מסגרת הצינורות העבים של סבסטיאן הרקנר עודכנה בגרסה מפוספסת ובשז-לונג, וכורסאות Ottoman של שולטן ובייג'ינגס רועננו עם הבד שעיצבו צמד המעצבים ההולנדי למהאראם ועם שולחנות צד.

 

גלאס איטליה, Shimmer Dining Table, פטריסיה אורקיולה

Shimmer Dining Tabe, Patricia Urquiola, Glass Italia

גלאס איטליה, PRISM, טוקוג'ין יושיוקה

Glass Italiia, Prism partition, Tokujin Yoshioka

 

פטרישיה אורקיולה הוסיפה לרהיטי Shimmer שהציגה גלאס איטליה בשנה שעברה שולחן אוכל. אותו משחק של גוונים מולטיכרומטיים, אך הפעם הצבע יותר עז עם נטייה לירוק. וטוקוג'ין יושיוקה, כמו יושיוקה, עיצב מחיצה חלומית-משהו, עדינה וקלת משקל, בגימור כסוף עם שוליים שקופים.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *