פאלפ פיקשן

כך התאים דור ההמשך של בעלי כריכייה ובית דפוס את אהבתו לנייר לעידן הדיגיטלי

הנבחרות. הסדרה המוגבלת של מחברת החלומות עם איורים של משתתפי התערוכה "מכונה / חלום" שאצרו לה-קולטור

מחברת החלומות, הסדרה המוגבלת עם איורי משתתפי התערוכה "מכונה / חלום" שאצרו לה-קולטור. צילום: גילי ומירית

 

גם אם תיתקלו באתר של PULP, לא תוכלו לדעת שמדובר במותג צעיר שמאחוריו שני יזמים: זיו יעקובי ועודד פדרבוש. הראשון, בוגר המחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל, הוא הבעלים של "תמוז תקשורת שיווקית" שעובדת בעיקר עם חברות רפואה בחו"ל. השני קשור לסטארט-אפים בתחום המובייל והאינטרנט (אינקרדימייל, למשל).

המשותף לשניהם הוא האהבה לנייר מילדות ומהבית. יעקובי דור רביעי לכורכי ספרים, פדרבוש דור שלישי לבעלי בית דפוס. הם חברים דרך הילדים, ולפני שנה חלק יעקובי עם פדרבוש רעיונות שיש לו למוצרי נייר. ארבעה חודשים אחר כך פתחו את "פאלפ", יחד עם אחיו של עודד, ליאור פדרבוש, שמנהל את בית הדפוס המשפחתי. היום הם כבר מוכרים בכל העולם, מסינגפור ועד ברצלונה, אם דרך אתר המותג, דרך אתרי מכירות בינלאומיים כמו FAB, ויותר ויותר גם דרך חנויות שמגלות אותם ומזמינות.

המוצרים של "פאלפ" מכוונים לסביבת עבודה "שהיא כבר לא רק פינת העבודה בבית, אלא הכיסא שלך במטוס, המושב ברכבת או כשאתה שולף משהו מהתיק", מסביר יעקובי. "מוצרים שפונים לנווד העירוני המודרני עם דגש על מראה אורבני ומעודכן". למשל החיבור בין נייר למדיה דיגיטלית, שמתממש בקייס לאייפד שיצא בקרוב ויציע פנקס, הרמוניקה לכרטיסי ביקור ופתקים, ועט שהיא גם סטיילוס.

חיבורים מעניינים בין פריטים שונים השייכים לסביבת העבודה הם התמצית של מוצרי החברה – הטוויסט שהופך אותם מעוד בלוק או מחברת לפריט בוטיק נחשק. כך הדפים אינם חלקים אלא מעוטרים בגרידים בדוגמות שונות; בלוק הכתיבה הפך לערכה המכילה ניירות, עפרונות, מחדד ומחק; דפי המחברת חובקים עט, שבדגמים מסוימים כמו "מחברת החלומות" היא גם פנס; ולארגונית העץ "טובלרון" אפשר לחבר עטים מעץ או מאלומיניום, המיובאים מחברות קראפט משפחתיות מחו"ל, או עטי פליז המיוצרים בארץ.

הסדרות הקטנות, הירידה לרזולוציות ברמת הפיקסל, חומרי הגלם המשובחים והעבודה עם בעלי המלאכה הקטנים הם המהות של פאלפ. "לעשות עט בחריטה זה עולם הולך ונעלם", אומר פדרבוש, "וגם בסדרת המחברות האחרונה שלנו עם ינק יונטף יש חזרה בזמן. יאנק הגיע לפה, עבר על מגירות הבלט שיש לנו עוד משנת 1936, ויחד עם אבא, שהוא המאסטר של הדפוס, הם בנו קולקציה של מחברות שהודפסה בבלט ונתפרה במכונה בעבודת יד".

לעיצוב הראשוני – הפלטפורמה, הלוגו, הגרידים – אחראים יעקובי ואדם ססלר. בינתיים הצטרפו אליהם ינק יונטף ותמיר שפר, "מעצבים מצוינים וגם חברים. באנו ליהנות, ויש לנו פריבילגיה לבחור". בעתיד הם מתכננים לפתוח את השורות למעצבים נוספים – ותיקים וצעירים. שווה לעקוב.

בשבוע האיור האחרון חברו יעקובי והפדרבושים לעודד בלאיש ודר רותם מ"לה קולטור", אוצרי התערוכה "מכונה / חלום", לשיתוף פעולה שבמסגרתו נבחרו איוריהם של אחדים מהמאיירים המשתתפים בתערוכה לעטר מהדורה מוגבלת של "מחברת החלומות" של פאלפ. המאיירים הנבחרים הם: אלעד מועלם ולאורה ט.ב, רועי מרגליות, תום מלניק, שרי כהן, שחף מנאפוב, מריאנה רסקין, שירה נחומסון, אפיק נעים, נועה שפינט, אסנת פייטלסון ואיתי בלאיש.

> פורסם (למעט הפסקה האחרונה) ב-reDesign בתאריך 29.4.2013

 

Cartonnage, המחברות שעיצב ינק יונטף ל-PULP

Cartonnage, המחברות של ינק יונטף

Cartonnage, המחברת של ינק יונטף. העט בפנים

Cartonnage, העט בפנים

מחברת החלומות. העט, שהיא גם פנס לד, כבר בפנים. עיצוב: זיו יעקובי ואדם ססלר

מחברת החלומות. העט, שהיא גם פנס לד, כבר בפנים. עיצוב: זיו יעקובי ואדם ססלר

A5, המחברת עם הסרט

A5, המחברת עם הסרט

Memo Pad & Organizer

Memo Pad & Organizer

Memo Pad & Organizer של pulp

Memo Pad & Organizer

Pulp. מוצרי בוטיק נחשקים לסביבת עבודה המשלבת כתיבה

Pulp. מוצרי בוטיק נחשקים לסביבת עבודה המשלבת כתיבה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *