מתחממת, הלסינקי

הצצה למפעל של מרימקו, לרטרוספקטיבה של ארו ארניו ולהרבה מעצבים פינים צעירים. שבוע העיצוב של הלסינקי למיטיבי לכת, כולל תחרות העיצוב הבינלאומית שמציעה 30 אלף אירו

את מיצב "הסעודה הפרימיטיבית" הציגו Eetu Enqvist ו-Nino Hynninen מסטודיו Paja&Bureau בשבועות העיצוב של מילנו, פריז והלסינקי. גופי התאורה משלבים גולגלות איילים, ועל הקיר עבודות של אנקוויסט

את מיצב "הסעודה הפרימיטיבית" הציגו Eetu Enqvist ו-Nino Hynninen מסטודיו
Paja&Bureau בשבועות העיצוב של מילנו, פריז והלסינקי. גופי התאורה משלבים גולגלות איילים, ועל הקיר עבודות של אנקוויסט

 

בשנה הקרובה תחגוג פינלנד מאה שנות עצמאות, והפינים בהילוך גבוה. בין היתר הם פועלים במרץ למצב את ארצם מחדש כשחקנית מובילה במפת העיצוב הגלובאלית הצפופה והרוחשת. אחרי הכל מאז אימצו אלוור ואיינו אלטו ובני דורם פורצי הדרך את רעיונות המודרניזם והטביעו את חותמם על העיצוב הסקנדינבי, חלף כבר למעלה מיובל שנים.

בפינלנד, שבה העיצוב נתפס ממש כחלק מהזהות הלאומית, לא רק שלא שוכחים את המעצבים הוותיקים – דור ה"מייסדים", אם תרצו, זוכה להערכה גדולה ולכבוד, ומורשתו היא חלק חשוב ומרכזי בסצינת העיצוב המקומי. הרהיטים שעיצבו בני הזוג אלטו, שלשם ייצורם הקימו את "ארטק", מותג הדגל של הריהוט הפיני המודרני, מיוצרים גם היום, ואיתם רהיטיהם של אילמרי טפיובארה, אוריו קוקאפורו או ארו ארניו; כמותם כלי הבית ועבודות הקרמיקה והזכוכית האמנותיות של קאי פרנק, מי שהיה מנהלה האמנותי המיתולוגי של חברת הקרמיקה "אראביה" והוביל – עם טפיו ווירקאלה – שורת שינויים מהפכניים ב"איטלה", שגם טימו סרפבנה ואויבה טויקה הותירו בה חותם; וכמובן – מוצרי "מרימקו". רבים מהדפסיו האיקוניים של מותג האופנה והאקססוריז לבית הם פרי יצירתה של מאיה איסולה, מי שהציבה את מרימקו בצמרת חברות הטקסטיל החדשניות בעולם בשנות ה-60, ושימשה במשך 40 שנה כמעצבת הראשית של המותג שקנה לו מעריצים רבים בפינלנד ומחוצה לה.

 

במפעל של מרימקו. מכונת הדפוס בפעולה

במפעל של מרימקו. מכונת הדפוס בפעולה. צילום: sn

במפעל של מרימקו. אחת הדוגמאות הקלאסיות על גלגל המכונה

במפעל של מרימקו. אחת הדוגמאות הקלאסיות על גלגל המכונה. צילום: sn

 

כן, לא מעט שנים חלפו מאז אותם ימים של חדשנות, וכשם שהכירו הפינים בחשיבות החינוך והקימו מערכת חינוך לדוגמה, כך הם מבינים שעיצוב הוא אחד המפתחות החשובים לחשיבה חדשה גם במערכות מנהל ותחומי השירות, וגם לתעשיות היצירתיות שיהוו נתח גדל והולך בתשתית הכלכלית המשתנה.

כך ב-2012 נבחרה הלסינקי לבירת העיצוב העולמית, ובספטמבר האחרון נכנסה לתפקידה מנהלת העיצוב (Chief Design Officer) הראשונה של העיר, האדריכלית ד"ר אן סטנרוס. עד לאחרונה עמדה ד"ר סטנרוס בראש התוכנית הבינלאומית למנהל עסקים בתחום העיצוב באוניברסיטת אלטו, והמשימה העומדת בפניה כעת היא הטמעת את הידע הנצבר בתחום החשיבה העיצובית כחלק אינטגרלי מפיתוח הלסינקי.

זאת ועוד: בשבוע העיצוב 2017 עתידה הלסינקי לארח את המפגש הראשון של רשת שבועות העיצוב הבינלאומית, שקמה באפריל השנה בשבוע העיצוב של מילנו, והושקה רשמית באוקטובר, בשבוע העיצוב של הולנד. לנשיאה של "ועידת הפסגה" הראשונה של הרשת הצעירה, המאגדת למעלה מ-50 שבועות ופסטיבלי עיצוב ברחבי העולם, נבחר קארי קורקמן, מי שיזם ומפיק את שבוע העיצוב של הלסינקי, ומשמש כמנהלו האמנותי כבר 11 שנים.

בין האירועים הבולטים של שבוע העיצוב של הלסינקי 2016 אפשר היה לראות סדרת מיצבים של מעצבים-אמנים מרחבי אירופה, שהוצבו בלב העיר. המרכזי שבהם – אוהל שקוף מתנפח של הקולקטיב הברלינאי פלסטיק פנטסטיק – עטף את פסל שלושת הנפחים באחת הכיכרות ההומות, והפך למרכז אירוח לרבות מתוכניות שבוע העיצוב.

 

superKOLMEMEN, המיצב של הקולקטיב הברלינאי פלסטיק פנטסטיק. צילום: Simone Serlanga

superKOLMEMEN, המיצב של הקולקטיב הברלינאי פלסטיק פנטסטיק. צילום: Simone Serlanga

 

והיו שוק מעצבים, סטודיות פתוחים, ערב פצ'ה קוצ'ה, מפגשי עיצוב שנערכו בסאונות הציבוריות, יום שהוקדש לאדריכלות, יום שהוקדש לילדי בית הספר, וסופשבוע של עיצוב שהוקדש לילדים באשר הם. ברור, פינלנד. אחת הסדנאות, CHIL-DISH, הזמינה את הקטנים לעצב את צלחות האוכל שלהם, ועשר צלחות משלל הצלחות שעוצבו, יוצרו במדפסת תלת-מימד קרמית. האירוע הזה, אגב, אומץ גם בשבוע העיצוב האחרון של הולנד.

 

 

סניף "ארטק" בלב הלסינקי הציג שיתוף פעולה בין חברת הרהיטים הפינית ל-Minä Perhonen, מותג האופנה והטקסטיל של המעצב היפני אקירה מינאגאווה. שיתוף הפעולה, שזכה לכותרת Wink (קריצה), הניב חנות פופ-אפ ששילבה בין הרהיטים הפיניים האיקוניים ובדי הריפוד היפניים.

 

הטקסטיל של מינה פירונן עם הרהיטים של ארטק בסניף הדגל של החברה הפינית בלב הלסינקי. צילום: sn

הטקסטיל של Mina Perhonen עם הרהיטים של Artek בסניף הדגל של החברה הפינית בלב הלסינקי. צילום: sn

 

Lokal, המיזם של הצלמת קטיה הגלסטאם, שבחרה לפתוח לפני ארבע שנים חנות קטנה במרכז הלסינקי, שתשמש בית למעצבים ואמני קראפט פיניים עצמאיים, הציגה את Bloom – תערוכת עבודות סטודנטים מארבעה בתי הספר הגבוהים לאמנות ועיצוב בהלסינקי.

באולם המרכזי של הספרייה הלאומית הציבה לאורה ויינולה, שנבחרה למעצבת הצעירה של השנה על-ידי פורום העיצוב של פינלנד, ארון ורוד רב תאים ומגירות. עשייתה של ויינולה, מעצבת גרפית, מעצבת מוצר וארט דיירקטורית, מגוונת ביותר, היא עבדה עם איטלה וארטק ומרימקו ואיקאה, אבל ברקורד שלה עבודות ומיזמים עצמאיים (אתר, אגב, אין לה עדיין). בכל אחד מתאיו ומגירותיו של המיצב שהציבה, אובייקט המתייחס לעבודות עבר שלה או לחיבורים שבהם שיתפה פעולה עם יוצרים אחרים.

 

המיצב של Laura Vinola, באולם המרכזי של הספרייה הלאומית של פינלד

המיצב של Laura Vainola באולם המרכזי של הספרייה הלאומית של פינלד. צילום: sn

במוזיאון העיצוב של הלסינקי הוצגה רטרוספקטיבה של ארו ארניו, מהמוכרים שבמעצבים הפיניים, מהבינלאומיים שבהם, ומי שחתום על כמה מרהיטי הפלסטיק האיקוניים ופורצי הדרך מאז שנות ה-60. כיסא הכדור ('63), כיסא פסטילי ('67), כיסא הבועה ('68) ועבודות אחרות של ארניו הפכו עם השנים לקלאסיקה מודרנית.

 

כיסא הכדור. צילום: Carl Bergman

כיסא הכדור. צילום: Carl Bergman

תבנית כיסא הכדור. צילום: colombo kokkonen. באדיבות מוזיאון העיצוב של הלסינקי

תבנית כיסא הכדור. צילום: colombo kokkonen. באדיבות מוזיאון העיצוב של הלסינקי

כיסא פסטילי. צילום: Rauno-Träskelin

כיסא פסטילי. צילום: Rauno-Träskelin

ארניו יושב בכיסא הפסטילי בסטודיו, 1968. צילום: Pirkko Aarnio

ארניו יושב בכיסא הפסטילי בסטודיו, 1968. צילום: Pirkko Aarnio

הבנות של ארניו בכיסא הבועה. צילום מארכיון ארניו באדיבות מוזיאון העיצוב של הלסינקי

הבנות של ארניו בכיסא הבועה. צילום מארכיון ארניו באדיבות מוזיאון העיצוב של הלסינקי

Doggy, ארניו לסרלונגה 2015

Doggy, ארניו לסרלונגה 2015

ארניו, הרטרוספטיבה במוזיאון העיצוב של הלסינקי. צילום: Paavo Lehtonen

ארניו, הרטרוספטיבה במוזיאון העיצוב של הלסינקי ספטמבר 2016. צילום: Paavo Lehtonen

ארניו בסטודיו, 2013. צילום: Marjukka Törmi

ארניו בסטודיו, 2013. צילום: Marjukka Törmi

 

אחת היוזמות המוצלחות של שבוע העיצוב של הלסינקי היו מפגשי Design Diplomacy. מפגשים מחויכים בין מובילי עיצוב שנערכו בבתיהם של שגרירי איטליה, יפן, ספרד, הולנד, דנמרק, שבדיה, בלגיה, איסלנד, אוסטריה וסלובקיה. דלתות מעונותיהם הפרטיים של השגרירים נפתחו לאחר צהריים אחד, והזמינו את הקהל הרחב להצטרף. בכל אירוע נפגשו שתי דמויות מובילות, האחת בסצינת העיצוב הפיני והשנייה בזו של המדינה המארחת, וענו על סדרת שאלות זהות, ומדי פעם על שאלה מהקהל. כך בין "באילו מכישורי סבך וסבתך אתה מקנא", ל"מהו האתגר הגדול ביותר שעומד בפני האנושות ואיך עיצוב יכול לעזור בפתרונו" , פרשו הצמדים את משנתם ושיתפו את הקהל במחשבותיהם בנושאים שונים בתחומיו המתרחבים של עולם העיצוב.

בין המשתתפים היו מנהל מוזיאון מאק הווינאי כריסטוף תון-הוהנשטיין, מרטי גישה מספרד, פרדריק פארג מהצמד Färg&Blanche – אחד הצמדים המעניינים בסצינת העיצוב השבדית, ומורטן גרונינג נילסן הצעיר, בוגר הרויאל קולג', שזכה בפרס העיצוב הדני בזכות "כפפת הכוח" שעיצב. את פינלנד יצגו בין היתר מנהל מוזיאון העיצוב של הלסינקי יוקה סבוליינן, ובני הזוג קלאוס ואלינה אלטו, מהפעילים בדור הביניים של המעצבים הפיניים ושותפים במשרד העיצוב אלטו+אלטו.

בווילה קליינה, משכנו של שגריר הולנד, נפגשה אלטו עם מרגריט וולנברג. הבית – בית עץ הנחשב לעתיק ביותר בשכונה ונבנה במחצית הראשונה של המאה ה-19 – הוכר יחד עם גנו ירוק הצמרות, כאתר לשימור. הרוסים נהגו לשכן כאן את אורחיהם רמי הדרג שהגיעו למרחצאות הסמוכים, עת הייתה פינלנד תחת שלטונו של הדב הרוסי. וולנברג, נזכיר, היא מייסדת Organisation in Design , ומי שהקימה ומנהלת את מיזמי ונטורה, שהמוכר מביניהם הוא ונטורה למברטה, המציג מדי שנה מאות מעצבים, בעיקר צעירים, בשבוע העיצוב של מילנו. אלטו היא אוצרת, מרצה ומי שהקימה את Imu Design, הארגון שמקדם מעצבים צעירים ואוצר את תערוכת המעצבים הצעירים ב"הביטארה".

 

טובלת בירק. מבט אל החצר האחורית. צילום: sn

הגן ירוק הצמרות של הווילה שהוכרה כאתר לשימור. צילום: sn

בעתיקה בשכונה. וילה קליינה, בית השגריר ההולנדי

העתיקה בשכונה. וילה קליינה, בית השגריר ההולנדי בפינלנד

 

"הביטארה", יריד העיצוב של פינלנד, מאגד תחת קורת גג אחת את כל נישות העיצוב הפיניות: מחנויות וינטאג' ועד עיצוב גלריאני ואפילו אמנות עכשווית, מיצרני קראפט קטנים ועד החברות המבוססות ביותר. במתחם ה"בלוק" הציגו מעצבים צעירים נבחרים, ומולם אצרה חזאית הטרנדים סוזאנה ביורק-לונד את Signals, תערוכת המגמות העכשוויות והכיוונים העתידיים בעיצוב הפנים.

 

המגמות והכיוונים העתידיים לפי חזאית הטרנדים סוזאנה ביורק-לונד. אחד החללים ב-Signals

אחד החללים ב-Signals. צילום: Martti Jarvi באדיבות Messukeskus Helsinki

 

בקומה העליונה הושקה השנה התערוכה המקצועית החדשה Showroom, שפונה לאדריכלים ומעצבי פנים. את חלל התערוכה עיצב משרד האדריכלים ALA Architects, וליצירת האווירה הדרמטית שילבו סמולי וולסטון ושותפיו למשרד מסכי תפאורת במה ענקיים, מצוירים ביד אמן, חלקם בני למעלה ממאה שנים, שהתגלו, זנוחים משהו, בפינה מאחורי הקלעים של התיאטרון הלאומי הפיני. אגב, אחרי התערוכה הם הועברו לטיפול ואחסון מקצועיים כיאה לנכסי תרבות היסטוריים.

 

אחד ממסכי התפאורה בני המאה שהובאו מהתיאטרון הפיני הלאומי

אחד ממסכי התפאורה בני המאה שהובאו מהתיאטרון הפיני הלאומי. צילום: Maija Astikainen באדיבות Messukeskus Helsinki

 

פרסים רבים מחולקים במהלך שבוע העיצוב – ביריד ומחוצה לו. למוצרים אקולוגיים, להישגי חיים, למעצבים מצליחים, למעצבים מבטיחים, לחברות ייצור שעשו חיל. מאות אלפי אירו משקיעים הקרנות, ההתאגדויות והארגונים השונים בפינלנד בפרסים מדי שנה – הכל כדי לתמוך, לסייע, להמריץ, לשמן ולדרבן הן את המעצבים והן את החברות היצרניות, כדי שכולם יגדלו, ושלא יחדלו.

אחת מהתחרויות המעניינות שהושקו לראשונה בשבוע העיצוב האחרון של הלסינקי היא Home Revisited, המתרכזת בחדשנות בתחום הבית. התחרות הבינלאומית של קרן אסקו מזמינה מעצבים יחידים וקבוצות של עד חמישה חברים מכל העולם, כולל סטודנטים לעיצוב, להציע רעיונות למוצרים עם פוטנציאל מסחרי שיענו על צרכי המגורים של העתיד. הזוכים יוכרזו בשבוע העיצוב של הלסינקי 2017. גובה הפרסים: מקום ראשון – 30,000 אירו. מקום שני – 15,000 אירו. מקום שלישי – 10,000 אירו. את ההצעות, אגב, אפשר להגיש עד סוף 2016, ויתר הפרטים כאן.

בין "הבלוק", מתחם הצעירים ב"הביטרה", למיצבים, האירועים והתערוכות הקטנות ברחבי מרכז העיר, נראה שהטבע והנוף המקומי מובילים בטבלת המקורות מהם שואבים המעצבים הפיניים הצעירים השראה, הקיימות היא עיקרון כמעט מקודש, והלבנה מהיר הצמיחה, הנפוץ ביערות הניטעים במיוחד עבור התעשייה, הוא אחד מחומרי הגלם האהודים ביותר כאן. הלבנה בפרט והעץ בכלל, ואיתו חומרים טבעיים אחרים: הרבה זכוכית, קרמיקה, טקסטיל ומתכת.

עוד על שבוע העיצוב של הלסינקי בכלכליסט וב-Xnet.

 

Lempi, מתלה ומדף שעיצבה Pitkajarvi Anni לחברת הרהיטים המשפחתית Hakola

Lempi, מתלה-מדף שעיצבה Pitkajarvi Anni לחברת הרהיטים המשפחתית Hakola

kajo, מנורת הקריאה של פיטקיארווי. צילום: Kimmo Metsäranta

kajo, מנורת הקריאה של פיטקיארווי. צילום: Kimmo Metsäranta

את Vuono, מנורה מפורניר מטוסים איכותי ודקיק, עיצבה פיטקיארווי עם אנה-קרינה הייקילה, חברתה לקבוצת העיצוב Luomo Collective. צילום: Kimmo Metsäranta

את Vuono, מנורה מפורניר מטוסים איכותי ודקיק, עיצבה פיטקיארווי עם אנה-קרינה הייקילה, חברתה לקבוצת העיצוב Luomo Collective. צילום: Kimmo Metsäranta

לפני שהציגו את קומפוזיציית המדפים Tovi ב"הביטארה", הציגו אותה הייקילה ופיטקיארווי בבסלונה סטליטה. צילום: Aleksi Tikkala

לפני שהציגו את קומפוזיציית המדפים Tovi ב"הביטארה", הציגו אותה הייקילה ופיטקיארווי בסלונה סטליטה. צילום: Aleksi Tikkala

Keshiki, נופים בזכוכית של הייקילה. צילום: Kimmo Metsäranta

Keshiki, נופי הזכוכית של Hanna-kaarina Heikkila. צילום: Kimmo Metsäranta

Henki, מנורת השולחן מזכוכית חלבית, מזכירה להייקילה את האווירה המיסטית השורה בסיפורי המיתולוגיות המסורתיים. צילום: Aleksi Tikkala

Henki, המנורה מהזכוכית החלבית, מזכירה להייקילה את האווירה המיסטית השורה בסיפורי המיתולוגיות המסורתיים. צילום: Aleksi Tikkala

Yhdessä-Erikseen, כלי השולחן בהשראת טקס הפיקני ק היפני שעיצבה Hanna-kaarina Heikkila. צילום: Kimmo Metsäranta

Yhdessä-Erikseen, כלי השולחן בהשראת טקס הפיקניק היפני שעיצבה הייקילה. צילום: Kimmo Metsäranta

כשהוא מתקפל, הופך המשטח של Kuu משולחן למראה. עיצבה Elina Ulvio, החברה השלישית בקולקטיב העיצוב Luomo

כשהוא מתקפל, הופך המשטח של Kuu משולחן למראה. עיצבה Elina Ulvio, החברה השלישית בקולקטיב העיצוב Luomo

Plankton של אלינה אולביו, החברה השלישית בקולקטיב Luomo, הוא גוף תאורה מלוחית מתכת צבועה שמשנה את מראהו כשהוא דולק

Plankton של אולביו הוא גוף תאורה מלוחית מתכת צבועה שמשנה את מראהו כשהוא דולק

Pinopino, האגרטל המודולרי של Maija Pouskari מאפשר להתאים את גובהו לגובה הפרחים. צילום: Newworks

Pinopino, האגרטל המודולרי של Maija Puoskari מאפשר להתאים את גובהו לגובה הפרחים. צילום: Newworks

vanamo, מאיה פוסקרי. גופי תאורה בהשראת "פרח התאומים". צילום: Chikako Harada

vanamo, מאיה פוסקרי. גופי תאורה בהשראת "פרח התאומים". צילום: Chikako Harada

Utu, מאיה פוסקרי. גוון הזכוכית משתנה כשהמנורה כבויה. צילום: Katri Kapanen, סטיילינג: Anna Pirkola

Utu, מאיה פוסקרי. גוון הזכוכית משתנה כשהמנורה כבויה. צילום: Katri Kapanen, סטיילינג: Anna Pirkola

raw collection, אוסף רהיטי הלבנה של Sanelma Hihnala, נולד בפרויקט הגמר שלה לתואר השני בעיצוב. המטרה: ליצור אובייקט בעיבוד המינימלי האפשרי של חומר הגלם

raw collection, אוסף רהיטי הלבנה של Sanelma Hihnala, נולד בפרויקט הגמר שלה לתואר השני בעיצוב. המטרה: ליצור אובייקט בעיבוד המינימלי האפשרי של חומר הגלם

Risu, סנלמה הינאלה. פרוסת עץ מכופפת במים ובסיס מתכת

Risu, סנלמה הינאלה. פרוסת עץ מכופפת במים ובסיס מתכת

Tuohinen 2. מחקר של רהיטים קלועים במסגרת פרויקט הגמר המשותף של Riku Toivonen ו-Mikko Lanne התפתח למשפחת רהיטים

Tuohinen 2. מחקר של רהיטים קלועים במסגרת פרויקט הגמר המשותף של Riku Toivonen ו-Mikko Lanne התפתח למשפחת רהיטים

Tuohinen Hammock. הערסל, הספות, הכורסאות והמחצלת מיועדים לקמפוס החדש של אוניברסיטת להטי

Tuohinen Hammock. הערסל, הספות, הכורסאות והמחצלת מיועדים לקמפוס החדש של אוניברסיטת להטי

Taneli Kakkonen, ריקו טויבונן. חירוץ הפורניר מספק למדף ולמתלה המעילים גמישות ומאפשר להשטיחו אל הקיר כשאין בו צורך, ולספקו באריזה שטוחה

Taneli Kakkonen, מתלה מעילים עם מדף של Riku Toivonen. חירוץ הפורניר מספק למדף גמישות ומאפשר להשטיחו

Timo Niskanen ,Fill. זוכת פרס עיצוב המוצר לשנת 2016 שהוענק באירוע הגאלה החגיגי Muoto-gaala בחסות שבוע העיצוב

Timo Niskanen ,Fill. זוכת פרס עיצוב המוצר לשנת 2016 שהוענק באירוע הגאלה החגיגי Muoto-gaala בחסות שבוע העיצוב

Toad, מנורת השולחן של ניסקאנן

Toad, מנורת השולחן של ניסקאנן

באיוריו, המודפסים על נייר או לוח לבנה, מנציח Teemu Jarvi את חיות הבר שהוא פוגש בטיוליו התכופים ביערות ארצו. צילום: Susanna Vento

באיוריו, המודפסים על נייר או לוח לבנה, מנציח Teemu Jarvi את חיות הבר שהוא פוגש בסיוריו ביערות ארצו. צילום: Susanna Vento

הדפס אמנותי על לביד לבנה. איוריו של יארווי נעשים בעטי ציפורן שהוא מגלף מקני במבוק וטובל בכסת דיו

הדפס אמנותי על לביד לבנה. איוריו של יארווי נעשים בעטי ציפורן שהוא מגלף מקני במבוק וטובל בכסת דיו

הדפס סנאי על לביד לבנה

הדפס סנאי על לביד לבנה

Primitive Feast. את הצלחות עיצבו במיוחד למיצב Mari Paikkari ו-Veera Tamminen

Primitive Feast. את הסכו"ם עיצבו אנקוויסט והיינינן, וצלחות האוכל עוצבו במיוחד על-ידי Mari Paikkari ו-Veera Tamminen

Perch Stool, שרפרף הבר זוכה הפרסים של סטודיו Kakksiko (Salla Luhtasela and Wesley Walters) מיוצר על-ידי Nikari. צילום: Riikka Kantinkoski

Perch Stool, שרפרף הבר זוכה הפרסים של Salla Luhtasela ו-Wesley Walters מסטודיו Kaksikko. צילום: Riikka Kantinkoski

Piippu, ספל הפורצלן זוכה פרס Muoto, מתאים לתה ולקפה. Trays Ask, מערכת מגשים מעץ מילה, עוצבה למסעדת Ask בהלסינקי. צילום: Chikako Harada

Piippu, הספל זוכה פרס Muoto, מתאים לשתיית תה וקפה כאחד. את Ask Trays עיצבו קקסיקו למסעדת Ask. צילום: Chikako Harada

Korpi היא מנורת אווירה מלבידי לבנה, היא מספקת אור לד לא ישיר, ועיצב אותה Satu Enstedt, המעצב מאחורי Sagalaga Design

Korpi, מנורת דקורטיבית מלבידי לבנה, בעיצוב Satu Enstedt, המעצב מאחורי Sagalaga Design

Antrei Hartikainen,נגר אומן צעיר, מצליח להטעין את כפות העץ, חפץ כל כך בנאלי ויומיומי, ברגישות, פואטיות וייחודיות. צילום: Kari Nyyssönen

Antrei Hartikainen,נגר אומן צעיר, מצליח להטעין את כפות העץ היומיומיות ברגישות, פואטיות וייחודיות. צילום: Kari Nyyssönen

שיתוף פעולה בין הנגר-האומן Ville Aakula בין מותג העיצוב האתי MUM'S הוליד את שרפרפי Aamu (בפינית: בוקר)

שיתוף פעולה בין הנגר-האומן Ville Aakula בין מותג העיצוב האתי MUM'S הוליד את שרפרפי Aamu (בפינית: בוקר)

את Verso Design הקימה Kirsikka Savonen עם בנותיה Tuttu Sillanpää ו-Tuuli Burman לפני 20 שנה. היום "ורסו" הוא אחד המותגים הפופולריים בפינלנד בתחום הפריטים השימושיים לבית. בצילום: Lastu, סל קלוע מיריעות פורניר לבנה דקיקות בצירוף רצועות עור. Silmu, תחתית לבד לסירים

את Verso Design הקימה Kirsikka Savonen עם בנותיה Tuttu Sillanpää ו-Tuuli Burman לפני 20 שנה. היום "ורסו" הוא אחד המותגים הפופולריים בפינלנד בתחום הפריטים השימושיים לבית. בצילום: Lastu, סל קלוע מיריעות פורניר לבנה דקיקות בצירוף רצועות עור, ו-Silmu, תחתית לבד לסירים

מגבות וסלסלת לבנה על מתלה העץ Oksa

מגבות וסלסלת לבנה על מתלה העץ Oksa

 

 

 

One Comment:

  1. מרתק! כמה יופי!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *