ומברשת השיניים מצחקקת שבעתיים

דקה לפני שהם אולי עולים על מטוס למלבורן, שם התקבל ללימודי דוקטורט, משיקים טל ואסתר מור סיני בקיקסטארטר מברשת שיניים לאוהבי עיצוב שלא מתפשרים גם על הפרטים הקטנים

SHENN, רקע לבן ודוגמאות גרפיות עדינות בשחור

SHENN. מברשת השיניים שמתמגנטת לבסיס. ויש גם בסיס מיוחד למשחה

 

כשטל ואסתר מור סיני נכנסו לביתם החדש ביפו, ועיצוב החלל היה מאחוריהם, וגם הרהיטים כבר עמדו במקומם, הגיע תורם של הפרטים הקטנים לזמזם ולהטריד ולא לתת מנוח לתודעת המעצב והאמנית של בעלי הבית. אפילו מברשות השיניים נראו פתאום כחפצים צעקניים, חריגים ובולטים בזרותם בנוף המינימליסטי של חדר הרחצה הקטן. התסכול האסתטי המדוקדק הזה הניב את SHENN, פרויקט הקיקסטארטר שהשיקו השניים בשבוע שעבר, ומציע מברשת שיניים עם מראה חדש ועדכני מגובה ביתרונות היגייניים.

"התבאסנו", הם מספרים, "ממברשות השיניים שלנו ומהאופן שבו הן לא מתאימות לעיצוב של הבית ובכלל לסגנון שלנו. כל פעם שאנחנו עומדים מול קיר מברשות השיניים ברשתות הפארם, הכל נראה מאוד מוקצן – המון אפקטים, שילובים של חומרים וצבעים. זה מאוד הזכיר לנו את חנויות נעלי הספורט. הכל מאוד צעקני. ואני, גם בסגנון העיצוב שלי, מעדיף עיצוב שקט ורגוע. אלא שבמברשות שיניים העיצובים הרגועים והשקטים משדרים משהו מאוד רפואי. חיפשנו מברשת שיניים שמתאימה לסגנון שלנו, שמדברת על עיצוב עדכני, על משהו שונה, וכשלא מצאנו, אמרנו – או.קיי, נעצב מברשת שיניים חדשה. ואז המחשבה הייתה שאם הולכים לעצב מברשת שיניים שאתה יכול להיות גאה להציג אותה, צריך להציג אותה בצורה ראויה. וכך עלה העיסוק לא רק במברשת השיניים עצמה, אלא גם באופן שבו היא מוצגת. משם, מהרצון לעשות משהו שגם מציג לראווה את המברשת, ובאותה עת הוא אסתטי, נוח, ויש לו אמירה, נולד הרעיון של בסיס או מעמד מגנטי, אליו מתמגנטת המברשת. לפתרון הזה יש גם יתרון בריאותי – משום שהוא נותן תשובה לבעיות ההיגיינה שיש הרבה פעמים למברשות שיניים שנמצאות ביחד בכלי צפוף, ואינן מתייבשות כראוי, ולעתים תופסות עובש".

SHENN, הם יודעים, היא מוצר נישתי והיא פונה לאוהבי עיצוב עם מודעות אסתטית גבוהה וסגנון עיצוב מסוים. במהלך המחקר הם למדו ששילובי הצבעים והחומרים שבהם מתהדרות מברשות השיניים של החברות הגדולות נועדו לתת אשליה של איכות, בעוד שלמעשה יש שלושה פרמטרים בלבד שהופכים מברשת שיניים לאיכותית: דרגת הקושי של הסיבים (הסיבים של כל מברשות השיניים עשויים ניילון וההמלצה היא על סיבים רכים), רמת הגימור של הסיב (קצה הסיב צריך להיות משויף ועגול), וגודל ראש המברשת (מומלץ שיהיה קטן יחסית). כל היתר – שערות סיליקון, תצורות שונות וגבהים שונים של שערות המברשת ומיני ראשים מפוצלים – הם פירוטכניקה שאינה מוסיפה דבר. מה שחשוב הוא אופן צחצוח השיניים ומשך זמן הצחצוח (הזמן המומלץ הוא שתי דקות פעמיים ביום).

טל מור סיני סיים את התואר הראשון במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל ב-2006, את התואר השני ב-2009, והיום הוא מרצה במחלקה. הוא היה במחזור השני של תוכנית ההתמחות של "כתר" d-Vision, חבר לשלומי אזולאי וביחד הקימו את סטודיו דאג, שהתפרק לפני שלוש שנים. אסתר מור סיני סיימה לימודי אמנות במדרשה בבית-ברל ב-2010 ומאז היא מציירת.

SHENN הוא לא הפרויקט המשותף הראשון שלהם. קדמו לו מיצבי הכביסה שהעמידו השניים במרחב הציבורי: מתקני ייבוש כביסה ובגדים שנאספו מהרחוב היו לאמנות אורבנית שהוצבה בבניינים נטושים. באחד המיצבים, שהועמד בסמיכות למחאה החברתית, הצבע השליט היה צבעי המחאה – צהוב ושחור, ובאחר, שהעמדתו הייתה לקראת יום השואה, צבעי הבגדים תאמו את צבעי אות הלוחם בנאצים.

בימים אלה התקבל מור ללימודי דוקטורט באוניברסיטת RMIT במלבורן, אוסטרליה. "יש שם תוכניות דוקטורט בתחומי העיצוב השונים, בעיקר באדריכלות ואדריכלות נוף, ויש שם קבוצת מחקר שמתעסקת בנושא שמעניין אותי  הקשור למרחב הציבורי, שעסקתי בו גם בפרויקט הגמר בתוכנית לתואר שני בבצלאל. פרויקט הגמר שלי Informal Memorial חקר את תופעת הגלעדים הלא פורמליים, אותם "מוניומנטים" פירטיים, חופשיים, שאנשים פרטיים מקימים, בשונה מאנדרטאות שמוקמות על-ידי גופים ציבוריים".

איך הגעת לנושא הזה?

"המרחב הציבורי מעניין אותי מאוד, והתעסקתי הרבה באופן שבו אנשים באים באינטראקציה עם המרחב הציבורי. באובייקטים האלה, המאוד מגוונים, יש משהו שמייצג את החברה, ואין עליהם שום פיקוח, הם מתוכננים ומוצבים כראות עיניהם של מציביהם, הרבה פעמים במקום שבו קרתה תאונת דרכים קטלנית. למעשה יש בהם השתלטות על המרחב הציבורי, והיות שמדובר באיזשהו טאבו, אנשים פועלים בלי לבקש רשות, ובלי לקבל רשות. בגלל שמדובר הרבה פעמים בביטוי של אבל, והאבל הוא נושא מאוד כאוב ומשמעותי בארץ, בהרבה מקרים שבהם אנשים הקימו את הגלעדים האלה, הרשויות לא התנגדו, ואף יש מקרים שבחלוף הזמן הם קיבלו אישור של ממש להצבתם. סביב הנושא הזה ישנם כל מיני סיפורים מעניינים. מכיוון שמדובר בפרויקט מעשי, במקביל למחקר יצרתי כמה פעולות משלי, שהן פעולות התערבות במרחב הציבורי".

בינתיים הם מתרגשים מ-SHENN, מקבלים תגובות חמות, מספרים שחברים שגויסו כנסיינים אמרו שהמברשת מרגישה נעים מאוד ביד, ומקווים להצליח לגייס את הסכום שיאפשר להם לצאת לייצור תעשייתי של מברשת השיניים הארגונומית ורבת היתרונות.

 

 

מברשת שחורה, מעמד צהוב, ולידו מעמד התופס את משחת השיניים

.

מברשת שיניים אדומה על קיר חדר רחצה

.

עיגול, הקסגון, משושה ומלבן - דוגמאות הבסיסים הצבעוניים

.

 

 

 

4 Comments:

  1. הבעיה היא שזה נראה טוב רק כשהמברשת חדשה לגמרי ולא משומשת ומרוטה (בשאר הזמן)

    • אותה בעיה עם אנשים, גדי

    • המברשת לא אמורה להגיע למצב שבו היא מרוטה ואם היא כן מגיעה למצב הזה זה סימן שהיה צריך להחליף אותה מזמן.שימוש לתווך ארוך הורס את הסיבים של המברשת. ההמלצה של רופאי השיניים זה להחליף מברשת כל שלושה חודשים.

  2. נא ספרו לי איך מתחברות התושבות אל הקיר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *