הקיפוד של אלכס בקיקסטארטר

היום משיקה אלכס חייקין, ממעצבי קבוצת הסטודיו'ס של בוגרי HIT, את המותג החדש שהקימה ואת קמפיין הקיקסטארטר שמלווה את מוצריו הראשונים. "KIPOD", נעים להכיר

KIPOD. כל ילד והאריה שלו. גוף העץ והרעמה מצמר כתום. צילומים: חנה כצנלסון

KIPOD, כל ילד והאריה שלו. צילומים: חנה כצנלסון

 

אלכס חייקין מתרגשת. היום היא משיקה לראשונה את KIPOD, המותג שעל בנייתו עמלה בשנה האחרונה, ועוד בקמפיין בקיקסטארטר. וגם האתר החדש של "קיפוד" יעלה היום לראשונה לרשת.

"זה סיפור על ילדה קטנה, חברותית ונחמדה, שמאוד אהבה להמציא משחקים והפעלות לחבריה ולה", מספרת חייקין על תחילתו של המסע שהביא אותה עד הלום. כשגדלה, עסקה כמתנדבת בפעילויות חברתיות מגוונות הקשורות בילדים ובני נוער, ובהמשך ניתבה את כישוריה למסלול מקצועי דרך לימודי עיצוב תעשייתי ב-HIT. מהפרק הזה נחרטו בתודעה ערכת היצירה אוצרות טבע, רובוטי העץ ורהיטי הילדים התפורים.

היום מתמחה חייקין בעיצוב צעצועים. בסטודיו שלה, במבנה הישן בפאתי שוק הפשפשים ביפו, שבו התמקמה עם קבוצת המעצבים בוגרי מחזור 2013 של המכון הטכנולוגי בחולון המוכרת בשמה הסטודיו'ס, היא מעצבת ומייצרת ערכות הרכבה איכותיות מעץ המאפשרות לילדים לקחת חלק משמעותי ביצירה של צעצועיהם. המשחקים של "קיפוד" מציעים עניין, שעשוע ואתגר, מאפשרים לילדים להתנסות בחוויית היצירה/הרכבה וליהנות מיצירת כפיהם בכמה צעדים ועם כמה נגיעות אישיות, ועל הדרך עוזרים לפתח את מיומנויותיהם המוטוריות והקוגניטיביות.

עם תום הלימודים, החלה חייקין לחפש כיוונים שונים שאליהם תוכל לפנות, ועסקה כפרילאנס במגוון פרויקטי עיצוב. בין היתר העבירה סדנאות עיצוב ויצירה רבות לילדים, לנוער, ולמבוגרים. עד שיום אחד, ממש כך, פתאום, היא הבינה שהדבר שהיא  הכי אוהבת בכל עולם העשייה, היצירה והעיצוב הוא לגרום לאנשים אחרים ליצור ."יש משהו כל כך חזק ומספק כשרואים ילדים יוצרים בזכות עצמם, נהנים מהעשייה, מרוצים מעצמם, מרגישים תחושת גאווה וביטחון והצלחה". בעקבות ההכרה הזו אזרה עוז והחליטה לארוז את הסדנאות בתוך קופסאות ולשלוח אותן לילדים ברחבי הארץ והעולם.

ביחד עם בן-זוגה לחיים, מתי צור, יצאה חייקין להרפתקה שקוראים לה KIPOD. אחרי שעיצבה קו מוצרים ראשון בשיתוף קבוצות מיקוד רבות של ילדים, יצרו השניים קשרים עם מפעלים בחו"ל – ממזרח אירופה, הודו וסין. להתחיל מהלך כזה זה ממש לא פשוט למעצב צעיר בארץ, היא אומרת, ולכן בחרו לצאת לדרך בעזרת אתר גיוס ההמון הבינלאומי.

הקמפיין מתמקד בשני מוצרים: חיות פונפון ויצורים מצחיקים. חיות הפונפון משלבות בין עץ מלא וצמר, ומציעות משחק הרכבה חווייתי שבו יוצרים אריה או כבשה או…קיפוד מעוצבים וחמודים. חלקיו של "יצורים מצחיקים", מספרת חייקין, מעוצבים בצורה חכמה ופתוחה המאפשרת לילד לדמיין את הדמות שירצה להרכיב. אליהם נוספות מדבקות מתוקות להשלמת הדמויות ולהעצמת החוויה. חלקי המשחק מאפשרים להרכיב למעלה מ-30 דמויות חמודות ומצחיקות, ולחופש היצירתי נלווה כאן גירוי לפיתוח הדמיון והמוטוריקה העדינה.

המשותף לקיטים שאותם משיקה חייקין בקיקסטארטר, ולמוצרים האחרים של "קיפוד" – שחלקם הוצגו בעבר כאובייקטי קונספט – הוא הרצון לעודד את היצירתיות של הילדים, אבל לא פחות ממנה לחזק את תחושת ההישג שלהם. "בכל מצב תמיד תצא תוצאה טובה. אין מצב שהילד לא יצליח, שהוא יכשל. זה נורא חשוב. בעולם הזה של היצירה, הרבה פעמים כשילד לא מצליח לעקוב בדיוק אחרי ההוראות, או להגיע לתוצאה זהה לזו שבציור ההדרכה שעל הקופסה, הוא מרגיש תסכול ואכזבה, ואז הוא מרים ידיים ולא רוצה יותר ליצור. אנחנו מבטיחים מאה אחוז הצלחה לילד. לא משנה מה הוא יעשה, יתקבל משהו חמוד, שהוא יצר בעצמו, ושתתלווה אליו גאווה ותחושת ערך עצמי".

למיתוג KIPOD אחראיות חייקין והמעצבת הגרפית ליהי ארליך. ועכשיו, כשהכל מוכן ומזומן, חייקין מקווה שתצליח לגייס דרך קמפיין הקיקסטארטר את הסכום ההתחלתי שיאפשר לה להניע את הגלגלים ואת העסק הטרי. "אשמח מאוד אם תיכנסו ללינק ותתמכו בי, תשתפו עם חברים ותפיצו את הבשורה לעולם, ותעזרו לי להפוך את החלום שלי – לשמח ילדים דרך יצירה ומשחק – למציאות!"

 

 

הקיפוד של KIPOD. הקוצים הם מצמר אדום

הקיפוד של KIPOD

KIPOD. וגרה כבשה עם אריה. שיער הכבשה - צמחר לבן

KIPOD. וגרה כבשה עם אריה

KIPOD,יצורים מצחיקים. ערכה אחת, 30 דמויות שונות

KIPOD,יצורים מצחיקים. ערכה אחת, 30 דמויות שונות

KIPOD. ילדים מרכיבים את יצורים מצחיקים

KIPOD. יצורים מצחיקים

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *