הנבחרים 2015 (1)

נעים להכיר: המחזור החדש של טרמינל העיצוב בת-ים יוצא לדרך. תקשורת חזותית, אופנה, טקסטיל, תכשיטים, מוצר, צילום - 14 מעצבים מכל שדות העיצוב, שנה של עבודה מרוכזת. מחר חגיגת ההשקה

אביגיל יודעים, into thin air. פרויקט הגמר בשנקר

אביגיל יודעים, into thin air. פרויקט הגמר בשנקר. צילום: אורן יעקב כהן

 

אחרי שנתיים מוצלחות, והישגים מרשימים של המעצבים המשתתפים בתוכנית, השבוע יצא לדרך מחזור המעצבים השלישי של טרמינל העיצוב בת-ים – המיזם של עמותת "לצאת מהקופסא" המשלב תוכנית העצמה למעצבים בתחילת דרכם המקצועית עם קידום בני נוער בעזרת לימודי עיצוב. מאות מעצבים פנו ותהליך הבחירה לא היה פשוט. 14 המעצבים שנבחרו למחזור הנוכחי קיבלו סטודיו במתחם ה"טרמינל" ויזכו לליווי מקצועי שמטרתו לעזור להם לפתח ולשכלל את מיומנויותיהם המקצועיות והעסקיות. בתמורה הם משלמים שכר דירה סמלי ותורמים מכשרונם והשכלתם בעבודה עם נוער בבתי ספר נבחרים בעיר בת ים במסגרת התוכנית "מעצבים לעתיד", שגם אותה יזמה העמותה. בקרוב יושק טרמינל העיצוב החדש בירוחם וגם בכרמיאל קורים דברים חדשים שאספר עליהם בהמשך. ועכשיו למעצבי טרמינל בת-ים מחזור 2015 – פוסט ראשון בסדרה.

 

אביגיל יודעים

את סדרת התכשיטים הנוכחית שלה, THE ASSEMBLY LINE, עיצבה אביגיל יודעים בהשראת מודלים להרכבת צעצועים ואסתטיקה תעשייתית. השילוב הזה, היא אומרת, מקנה לתכשיטים מראה ייחודי עם קריצה הומוריסטית ואווירה נוסטלגית.

את הלימודים סיימה יודעים ב-2012. במרכז פרויקט הגמר שלה במחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר – Into Thin Air  – עמד רעיון הריחוף. בעזרת חומר קליל ואוורירי שפיתחה מסיבי פולימר צבעוניים, היא ביקשה ליצור עולם קסום של חומר חלומי שנדמה כאילו הוא קיים ולא קיים.

מאז הקימה יודעים את Ya Jewelry, המותג שלה שעבורו היא מעצבת תכשיטי אופנה אמנותיים עשויים עבודת יד. השנה השתתפה בפרויקט מה בקופסה בשבוע העיצוב של ברצלונה ותכשיטי קונספט בעיצוב נבחרו להיכלל בספר  Beads 1000 שיצא בהוצאת Lark Books. אחד מהם היא שרשרת חרוזי פלסטיק יצוקים בצורת פופקורן.

 

 

אביגיל יודעים. שרשרת פופקורן

אביגיל יודעים, שרשרת חרוזי פלסטיק יצוקים בצורת פופקורן. צילום: אמילי נחאיסי

אביגיל יודעים, תליונים בהשראת מודלים להרכבה עצמית

אביגיל יודעים, תליונים בהשראת מודלים להרכבה עצמית

אביגיל יודעים. משקפים בהשראת מודלים להרכבה עצמית

אביגיל יודעים, משקפים בהשראת מודלים להרכבה עצמית. צילום: אורן יעקב כהן

 

אורלי גוטסמן

לעיצוב אירועים וחללים הגיעה אורלי גוטסמן מתוך רצון לשלב את כל אהבותיה: עיצוב גרפי, קומפוזיציה, טקסטורה, צבע ועבודת יד. היא למדה תקשורת חזותית ב"חשיפה" בכפר הירוק, עבדה בסטודיות לעיצוב גרפי ומיתוג ואת הניסיון שרכשה היא מנתבת למותג שהקימה.

Amelie's world  קראה גוטסמן למותג שלה בהשראת הסרט "אמלי" שמאוד אהבה. "החברה מספקת שירותי עיצוב ובניית קונספט לאירועים פרטיים ואירועי חברה, ומלווה את לקוחותיה מהפרטים הקטנים עד לגדולים, החל מהעיצוב הגרפי, הפרחים, האווירה ועד למתנות לאורחים. לכל אירוע יש אופי אחר, ותחושה אחרת המותאמת לרצונותיהם ואהבותיהם של יוזמיו, מטרתו, והמקום שבו הוא מתקיים. התפקיד שלי הוא להתאים לכל אלה שפה ייחודית, הרמונית ומותאמת אישית".

בימים אלו שותפה גרוסמן לרענון מסעדה מוכרת, במסגרתו היא אחראית על כל השפה הגרפית והסטיילינג של המקום. "העבודה שלי מאפשרת לי להגשים לאנשים חלומות, לשמח אותם ולברוא  כל פעם עולם חדש".

 

 

אורלי גוטסמן. אירוע בקונספט חדי קרן ביער מכושף. צילום: גיל מורון קורו

אורלי גוטסמן. אירוע בקונספט חדי קרן ביער מכושף. צילום: גיל מורון קורו

אורלי גוטסמן, הפקה עם הבלוג מכופתרות. צילום: דניאל ישר

אורלי גוטסמן, הפקה עם הבלוג מכופתרות. צילום: דניאל ישר

אירוע עסקי בנגריית בלומפילד ברוח עץ, קרטון ונייר קראפט. צילום נועה קדמי

אירוע עסקי בנגריית בלומפילד ברוח עץ, קרטון ונייר קראפט. צילום נועה קדמי

 

 

הילה קמינר

OSSOMATERIA סדרת התכשיטים שעיצבה הילה קמינר במסגרת פרויקט הגמר שלה במחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר (מנחה: רועי שכנאי), נולדה מתוך עיסוק במבנה האנטומי כשהיא בוחנת את היחסים בין שלד למעטפת ואת המעבר מדו מימד לתלת מימד. באיטלקית המושג OSSOMATERIA מבטא מעין משחק מילים בין עצם לחומר, משהו ברוח עצם העניין. את הקונספט הזה תרגמה קמינר לאובייקטים שונים ומגוונים בגדליהם, בחומרים ממנו הם עשויים ובטכנולוגיות ייצורם.

"החומר נובע מהצורה, וכשהצורה ברורה מתחיל החיפוש אחר החומר שיביע אותה באופן המדויק ביותר", מסבירה קמינר. מתכות כאלפקה ופליז, פי.וי.סי, בדים ונייר עיתון היו לטבעות ולאובייקטי גוף גדלי מימדים שנוצרו בחיבור בין טכניקות צורפות קלאסיות, מודרניות וחדשניות.

את לימודיה סיימה קמינר בהצטיינות ב-2012, היום היא מלמדת ביחידה ללימודי חוץ של שנקר ומעצבת תכשיטי אופנה אוונגרדיים אמנותיים, שמהם היא יוצרת בעבודת יד סדרות קטנות של תכשיטים ענידים בעלי אותה זהות עיצובית הייחודית לה.

 

 

הילה קמינר, מנדרין. עגילים מעור, כסף ואבן

הילה קמינר, מנדרין. עגילים מעור, כסף ואבן

הילה קמינר, caterpillar. עגילי עור בשילוב פליז/כסף

הילה קמינר, caterpillar. עור בשילוב פליז/כסף

הילה קמינר, OSSOMATERIA (מימין), Cranium (משמאל)

הילה קמינר, OSSOMATERIA, אובייקט גוף מבד (מימין), Cranium (משמאל)

הילה קמינר, שרשרת Black Coccyx מזכירה שלד של עמוד שדרה. בד, ברגים, PVC

הילה קמינר, שרשרת Black Coccyx. בד, ברגים, PVC

 

רותי שפריר

את ספריית הכוורת שלה Ruche הצליחה רותי שפריר לייצר בזכות קמפיין מוצלח שהעלתה לקיקסטארטר בנובמבר האחרון. כאן, בפוסט שכתבתי בתחילת הקמפיין, תוכלו לקרוא על שפריר והספרייה שעיצבה בהרחבה. שמעה של הספרייה קלת המשקל אך היציבה, המגיעה באריזה שטוחה וניתנת לפירוק ולהרכבה בקלות וללא צורך בכלי עבודה, הגיע רחוק, וכתבו עליה בבלוגים ובמגזינים ברחבי העולם.

חלק מהספריות שהוזמנו כבר נשלחו לבעליהן החדשים, וחלקן בשלבי ייצור אחרונים. "עקומת הלמידה של החודשים האחרונים", מודה שפריר, "הייתה מטורפת לחלוטין, ונוכחתי לדעת שלא פשוט לנהל פס ייצור בקנה מידה המוני. דברים שבסקאלה קטנה הם זניחים לחלוטין, פתאום, בכמויות גדולות, הופכים לבעיות של ממש".

את לימודי העיצוב סיימה שפריר בפוליטכניקו של מילנו, ולארץ חזרה לפני שלוש שנים. כעת היא במשא ומתן על מכירת ספריות הרוש ברשת חנויות ידועה בארה"ב, וכבר מפתחת מוצרים נוספים המבוססים על על אותו העיקרון של הספרייה הפופולרית.

 

 

רותי שפריר, ספריית רוש. צילום: פוטופוטו - צילום תיקי עבודות

רותי שפריר, ספריית רוש. צילום: פוטופוטו – צילום תיקי עבודות

 

 

 שי דיין

לשי דיין יש סטודיו לעיצוב גרפי ול-UI – השם המקצועי המתייחס לעיצוב ממשק משתמש (USER INTERFACE). היא עובדת עם חברות מסדר הגודל של ערוץ עשר, עם סטארטאפים – למשל payoneer, שעוסקת בתשלומים בינלאומיים ועובדת עם חברות ענק כאמזון, ודרכה עיצבה בין היתר את כרטיסי האשראי של airbnb ו-Google – ועם לקוחות פרטיים. עבור בעליו החדשים של "בית האופה הראשון" בנווה צדק, למשל, עיצבה אלבום תיעוד של תהליך השימור המחמיר שעבר הבית ההיסטורי, כשהיא אחראית לא רק לעיצוב הספר אלא גם להפקת הצילומים ולסטיילינג.

דיין, 34, סיימה לימודי עיצוב תעשייתי ב-HIT ב-2005. מאז נשאבה בהדרגה לעיצוב הגרפי, שלאט לאט הפך לעיסוקה המרכזי. העבודה עם לקוחות פרטיים מאפשרת לה לבחור בפרויקטים היותר מעניינים מבחינתה, אלה שמרחיבים את ההשכלה והידע, ומאפשרים לה לגוון במדיות העבודה.

לטרמינל הגיעה בין היתר בעקבות החיפוש אחר הווית הביחד עם יוצרים נוספים, וההפריה ההדדית שמאוד חסרה כשעובדים לבד. בשנה הזו היא מקווה לעשות את הקפיצה העסקית הבאה של הסטודיו – סטודיו 7 – הן מבחינת גודלו והן מבחינת היקף עבודתו ומחזורו העסקי. ואולי תצליח להגשים חלום נוסף – חיבור אהבתה לעיצוב המוצר ויכולותיה הגרפיות ליצירת משהו חדש משלה.

 

 

שי דיין, תיק מקליעת שתי וערב של סרטי מידה ירוקים ורודים וצהובים

שי דיין, שתי ומטר, סדרת תיקים צבעוניים מסרטי מידה שעיצבה דיין ומכרה בהצלחה לפני שפנתה לעיצוב הגרפי

שי דיין. כרטיסי האשראי שעיצבה ל-airbnb ו-Google

שי דיין. כרטיסי האשראי שעיצבה ל-airbnb ו-Google

שי דיין, האלבום של בית האופה הראשון

שי דיין, האלבום של בית האופה הראשון בנווה צדק

 

מורן דניאל

מתוך געגוע להתרגשות הזכורה לה מחוויית הלימוד כילדה קטנה, עיצבה מורן דניאל בפרויקט הגמר שלה במחלקה לתקשורת חזותית (מנחה: נורית קוניאק) ערכה שמבקשת להכניס אסתטיקה והתלהבות למשימת לימוד והכרת אותיות האלף-בית השגורה. "אלפתו" (א'-ת') מורכבת מארבע ערכות משנה בארבעה פורמטים שונים, שכל אחת מהן מציעה חוויית לימוד שונה. בערכה הטקטילית נלמדות האותיות בעזרת הזיכרון החושי, הערכה המודולית מאפשרת ללמוד את המבנה של כל אחת מהאותיות תוך פיתוח יכולות ואסטרטגיות תכנון, ערכת האותיות הסופיות יוצרת חיבור בין האות הראשית לצורתה הסופית והערכה הצורנית מזמינה ללימוד דרך התאמה גרפית.

מאז שסיימה את הלימודים ב-2012, בחרה דניאל להתמקדו בתחום האופנה ועבדה בסטודיו 0304 במסגרתו עיצבה ופיתחה עבור רזילי שפה ויזואלית שממשיכה את הקו העיצובי של מותג האופנה הוותיק. העבודה כללה עיצוב קמפיין שמשדר מגע אישי וייחודיות, איורים עם צילומי אופנה לצד סלוגן שמספר את סיפור המותג, עיצוב אריזות תכשיטים מחומרים טבעיים, ניירות משי מאוירים, שקיות נשיאה ואלמנטים לפנים חנות.

בימים אלה משיקה דניאל סדרת כרזות אופנה מאוירות שבמרכזה "דמויותיהן של  נשים חזקות ומסקרנות".

 

 

מורן דניאל, סדרת כרזות האופנה

מורן דניאל, סדרת כרזות האופנה

אלפתו, ערכת לימוד האותיות שעיצבה מורן דניאל במסגרת פרויקט הגמר בשנקר

אלפתו, ערכת לימוד האותיות שעיצבה מורן דניאל במסגרת פרויקט הגמר בשנקר

מורן דניאל, אלפתו, ערכת הטקסטורה הפועלת על הגירוי החושי של הילד

מורן דניאל, אלפתו, ערכת הטקסטורה הפועלת על הגירוי החושי של הילד

 

חופית דיבון

חופית דיבון בוגרת מחזור 2013 של המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר בהתמחות סריגה. את פרויקט הגמר שלה בהנחיית יעל קליין-גולן – פיתוח טכניקה שמקנה ומראה וצבע שונים לכל אחד מצדדיה של היריעה הסרוגה – סיימה בהצטיינות. באותה טכניקה השתמשה לעיצוב וילונות בעלי מראה דו-צדדי במסגרת שיתוף פעולה שנערך בין הסטודנטים של שנקר לאיקאה.

מאז סיימה את לימודיה עבדה דיבון אצל מעצבת התכשיטים איילה בר כשהיא עוסקת בשילוב טקסטיל בתכשיטים ואביזרי אופנה, ועיצבה ליין מצעים לילדים עבור חברת אורסאן המתמחה בטקסטיל לבית תחת המותג הום סטייל.

בימים אלה היא מסיימת את פיתוחם של פופים לילדים. כמו חוברות הצביעה, הפופים של דיבון נמכרים עם ערכת טושים מיוחדת, ומזמינים את הילדים לצבוע שלל דמויות ידידותיות כאוות לבם. כך זוכים הפעוטות לאחד התענוגות הזכורים מהילדות – "קשקוש" על חפץ אהוב – ועל הדרך מטביעים את טביעת היד הקטנה והאישית שלהם על הפוף ומתאמנים בדברים שחשובים למבוגרים כמו פיתוח המוטוריקה, הקואורדינציה והקשר עין-יד.

 

 

הפופים של חופית דיבון

הפופים של חופית דיבון. צילום: סטודיו איריס

פרויקט הגמר של חופית דיבון. פיתוח טכניקה שמקנה ומראה וצבע שונים לכל אחד מצדדיה של היריעה הסרוגה

פרויקט הגמר של חופית דיבון. פיתוח טכניקה שמקנה ומראה וצבע שונים לכל אחד מצדדיה של היריעה הסרוגה. צילום: תמר דהן

 

 

One Comment:

  1. עיצוב נהדר, רב רושם, מושלם עד לפרט הכי קטן. בהצלחה לאורך כל הדרך!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *