הביצה הכי מגניבה בקן בקיקסטארטר

את Bready Made, חותך הלחם שעיצב אביחי שורין, תוכלו לקנות רק דרך קיקסטארטר. כן, גם "מונקי ביזנס" הגיעה לפלטפורמת מימון ההמונים. למה? או...

Bready Made, ביצה בקן בצורת ציפור עם עין מפלפל שחור

.

 

מי הגאון שאמר שאסור לשחק באוכל? הוא בוודאי לא שמע את ההרצאה על הומור, אוכל ועיצוב שיעביר אביחי שורין בשבת הבאה, 26.3.16, במוזיאון העיצוב חולון. למשפחת המוצרים האהובה (והמאוד מועתקת) שעיצב שורין לחברת מונקי ביזנס נוסף אתמול מוצר חדש: Bready Made, חותך הלחם שיאפשר לכם ליצור את הביצה הכי מגניבה בקן. אלא שאת בן-דודן של התבניות לעיצוב ביצים Sunny Side ו-Gregg's, החליטו עודד פרידלנד, בעליה של "מונקי ביזנס", ואביחי שורין, להשיק הפעם דווקא דרך קיקסטארטר.

לפני קצת יותר מחודש הושקה בהצלחה קולקציית 2016 של מונקי ביזנס באמביינטה – התערוכה הבינלאומית שהיא המכה של המוצרים לבית, שנערכת מדי פברואר בפרנקפורט. Nail it – הפינוקיו שיחזיק עבורכם את המסמר שתנסו לדפוק בקיר, ובכך יוציא את אצבעותיכם ממעגל הסכנה – אף הוא בעיצוב שורין, התקבל באהדה רבה בבלוגי העיצוב הבינלאומיים. אז מה פתאום קיקסטארטר?

"זו מין ירייה באוויר", אומר פרידלנדר. "אנחנו פועלים כבר יותר מ-20 שנה, והעולם בתנועה מתמדת וקורות מהפכות בקצב שלא היה מוכר פעם, ובמהלך הזה יש איזושהי בחינה של העולם של היום. קיקסטאטר הוא עוד ערוץ הפצה פוטנציאלי, ואנחנו מקווים שדרכו נהנה מחשיפה גדולה יותר, נגיע לקהלים חדשים ושונים מהקהלים שאנחנו מכירים היום, ונרחיב את היריעה.

"בעצם יש לנו ב'מונקי ביזנס' המון רעיונות שבסוף לא מגיעים להיות מוצרים מטעמים שונים. אחד מהם הוא התמחור. לפיתוח מוצרים בערוצי הקמעונאות הרגילים יש לא מעט עלויות הנובעות מהתחנות שבדרך, והרבה מוצרים נופלים בגלל שמחירם הסופי גבוה מדי. קיקסטארטר מאפשרת לעקוף חלק מהתחנות האלה, ולקדם חלק מהמוצרים שנפלו משיקולי עלות, ואם תהיה להם הצלחה, אפשר יהיה בשלב מאוחר יותר להחזיר אותם גם לריטייל.

"דבר נוסף הוא שמגיעים אלינו הרבה רעיונות או מוצרים ממעצבים שהם לא בדיוק 'מונקי ביזנס', ואנחנו פוסלים אותם לא כי הם לא רעיונות טובים או מוצרים טובים, אלא משום שהם לא מתאימים למותג שלנו. יכול להיות שהפלטפורמה של קיקסטארטר תאפשר לנו לעשות דברים נוספים עם מעצבים, כאלה שלא עשינו עד היום. כרגע יש לנו יותר שאלות מתשובות".

"זו גם דרך, אנחנו מקווים, להילחם בהעתקות ובזיופים", מודה שורין. "קיקסטארטר מאפשרת לנו להגיע לתומכים שאוהבים את המוצר וקונים אותו לפני שהוא בשוק בכלל, כשעדיין אי אפשר להעתיק אותו. וזה נותן לנו יתרון במירוץ נגד ההעתקות, כי להעתיק את המוצר אפשר רק אחרי שהוא יצא לשוק".

למען האמת, מגלה שורין, במקור דווקא פינוקיו-מחזיק-המסמרים תוכנן להיות המוצר הראשון שתשיק מונקי ביזנס בפלטפורמת מימון ההמון. אבל תוכניות לחוד ולוחות זמנים לחוד. לקראת האמביינטה Bready Made עדיין היה בתהליכי פיתוח, בעוד שפינוקיו היה מוכן ומזומן, והסיכון שבדחיית השקתו נראה מיותר.

"מה גם שאנחנו כבר יודעים שיש ביקוש למוצרים שמשלבים בין הומור לאוכל, ו-Bready Made הוא מוצר מאוד תקשורתי, מאוד מושך את העין, קל להבין מה הוא עושה. מוצר פשוט וחכם, שנראה לנו מתאים לפלטפורמה".

לפני שטבלו את הרגליים במים, התייעצו פרידלנד ושורין עם מעצבים ישראלים שכבר עשו את זה בקיקסטארטר. סטודיו צ'חה (מנורת Bulbing), נטע שלגי (מזוודת G-RO), נועם בר-יוחאי (Magnetips – עטים מגנטיים), נמרוד בק ובועז מנדל  (Pressy), בן קלינגר ושי כרמון (שהשיקו שלושה קמפיינים לשלושה שעוני קיר).

אתמול אחר-הצהריים עלה הקמפיין לרשת. "היינו צריכים ללמוד את הדבר הזה ממש מאפס", מספר שורין, " וזה מסע מאוד מרתק שאין לנו מושג אם הוא יצליח ואיך הוא ייגמר. אני לא יודע לאן אנחנו הולכים, אבל זה מאוד מרגש".

ביצה בקן בצורת חתול

.

ביצה בקן בצורת אייל

.

ביצה בקן בצורת דג

.

ביצה בקן בצורת ייצור, עם דשא מבצל ירוק ושמש מגזר

.

ביצה בקן בצורת ציפור במחבת

.

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *