האירו, הדליקו

מפגש עם אנשי המוזיאון היהודי בניו יורק הוליד את החנוכייה החדשה של אריאל צוקרמן. סיפור על פוזיטיב ונגטיב, על הקנים והחלל שביניהם

החנוכייה של צוקרמן. כל קנה שונה

חנוכיית הקנים של צוקרמן. כל קנה שונה. צילום: יואב גורין

 

בימים אלה מושקת חנוכייה בעיצוב אריאל צוקרמן במוזיאון היהודי בניו יורק. הקשר בין צוקרמן לאנשי המוזיאון החל בעקבות התעניינותם ב-Folded, סדרת גופי התאורה מבוססי הפורניר שעיצב. הסדרה, שהתקבלה באהדה רבה תפסה את עינם של אנשי המוזיאון, והובילה לפגישה משותפת. מתוך הרצון לשיתוף פעולה, נולד הרעיון לעצב חנוכייה ברוח הסדרה.

צוקרמן התחיל לעבוד, רשם סקיצות, פיתח וחקר, ואז,  הוא מספר, "הגעתי לחנוכייה הזאת, שלא קשורה כלל ל-Folded. הרעיון שלה נבע מהחיפוש אחרי צורניות שתדגיש את הקשר בין הפוזיטיב לנגטיב, שתייצג את היש והאין, שתמחיש את הדיאלוג בין הקנים לבין החלל שנוצר ביניהם. חנוכה, בסופו של דבר, מדבר על חושך ואור. הקנים הם הנמשל ליש והם צבועים בשחור, והחלל ביניהם, האין, הוא האור".

את החנוכייה ייצר צוקרמן בסדרה מוגבלת של עד 100 חנוכיות. כל אחת מהן עשויה מבסיס ברזל, קני עץ בוק מלא שעוברים חריטה ידנית, ובתי נר מפליז. כל אלה עוברים צביעה אפוקסית לקבלת גימור עדכני ומבריק ללא רבב. בתי הנרות גדולים מעט ממידות נר החנוכה, כדי לקלוט את עודפי השעווה ולאפשר לנקותם בקלות.

ואם כבר התכנסנו לאור הנרות הללו, כדאי לשים לב לחנוכיית הטנגרם החדשה של סטודיו ארמדילו, שנמכרת אף היא בחנות המוזיאון היהודי, וגם לחנוכייה של ריצ'רד מאייר, האדריכל שעומד מאחורי מגדל המגורים המדובר ביותר בארץ בפינת הרחוב רוטשילד ואלנבי בתל-אביב.

 

 

החושך השחור מול האור

החושך השחור מול האור

 

בתי נר מפליז אוספים אל תוכם את השעווה המטפטת

בתי נר מפליז אוספים אל תוכם את השעווה המטפטת

 

הבסיס מברזל, הקנים מעץ במבוק

הבסיס מברזל, הקנים מעץ במבוק

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *