ג'ודית אשר במרחבי הבדיה

במשך השנים, במקביל לעבודתה בסטודיו כמעצבת וכמאיירת וכמרצה בכירה בבצלאל וב-HIT, יוצרת ג'ודית אשר עבודות אישיות. ביום חמישי הן יוצגו לראשונה בתערוכת היחיד שלה "מרחבי בדיה"

רקע צהוב 2 דמויות ודמות כלב

 נוף. ג'ודית אשר

 

במשך השנים, במקביל לעבודתה בסטודיו כמעצבת וכמאיירת וכמרצה בכירה במחלקות לתקשורת חזותית בבצלאל וב-HIT, יוצרת ג'ודית אשר עבודות אישיות. רישומים, ציורים, קולאז'ים – עבודות על נייר בפורמטים שונים בטכניקה מעורבת – מגזרות עתונים, דיו, אקריליק, גואש, עיפרון פחם וגיר שמן. בניגוד לעבודתה המקצועית, המוזמנת, המיועדת לרוב עבור לקוח זה או אחר, העבודות האלה היו עד היום "עבודות למגירה". ביום חמישי הקרוב, בתערוכת היחיד שלה "מרחבי בדיה" (אוצר: חן שפירא), הן ייחשפו לראשונה.

"ההתחלה הייתה מתוך רצון לצאת ממחברת הסקיצות. לצאת מהפורמט הקבוע, פורמט הספר. בניתי לעצמי קופסאות עץ גדולות, לקחתי גליונות נייר והתחלתי לעבוד", אשר מספרת. לעתים נקודת המוצא היא מגזרת עיתון ”דימוי שמעניין אותי ומשם אני ממשיכה", לעתים אלו יכולים להיות צילום של ענפים, בגד מתצוגת אופנה. "לפעמים זה פרט מאוד קטן ומינורי, וממנו, כמו חוט מחשבה, העבודה מתפתחת".

בין התמות הבאות לידי ביטוי בתערוכה ישנה התבוננות אל הנוף – הממשי והבדוי, עיסוק בגריד הסביבה האורבנית והתייחסות לדיוקן. אחת הסדרות מוקדשת לדמויות שהשפיעו עליה, ביניהן לאונרד ברנשטיין, מת'יו בארני ופטי סמית'.

אשר נולדה בעיר לידס באנגליה ובילדותה עלתה לישראל עם משפחתה. את התואר הראשון בתקשורת חזותית סיימה בהצטיינות בבצלאל, את התואר השני במחלקה לתקשורת חזותית ברויאל קולג' בלונדון (R.C.A). יש לה סטודיו עצמאי במסגרתו היא עובדת עם לקוחות מישראל, יפן, ארצות הברית ואנגליה.

כמרצה, היא אוהבת ללמד טיפוגרפיה, "ומצד שני אני עוסקת בדימוי החזותי, ומלמדת המחשה, שהיא בסיס לחשיבה איורית. קורס שאני מאוד אוהבת הוא 'ספר מסע'. זהו פורמט שפיתחתי שעוסק בקשר שלנו אל האדמה, אל המקום, ממקום של התבוננות מעמיקה. הרבה פעמים בתקשורת חזותית היו מלמדים רישום מתחילת הלימודים, ואותי דווקא מעניין ללמד את הסטודנטים בשנים ג' ו-ד', כאשר כבר יש להם ארגז כלים מפותח, והם יכולים לספר איזשהו סיפור שמחבר בין המקום לבין השפה האישית שלהם. בין התבוננות החוצה והתבוננות פנימה והתרכזות ב'מה אני רוצה לומר ואיך אני בוחרת לומר את זה' בפורמטים מדופדפים.

"עכשיו, למשל, היה לנו מסע לנגב. היו שנים שיצאתי עם סטודנטים לגליל. בשנה שעברה הצגנו עבודות של הקורס בבית הנסן. מעניינת אותי הדרך, והרצון להחיות את ההתבוננות בדרך הזו. זה קצת מתחבר לחוויה של ארכיאולוג. איך אנחנו כסטודנטים לעיצוב מסתכלים במרחב ומעבירים אותו דרך עיבוד פנימי. יש כאן חיבור בין הפיזי והנפשי, איזושהי חוויה שאתה עובר, ובוחר איך להציג אותה".

 

ג'ודית אשר, "מרחבי בדיה", גלריה בית דרור קיבוץ עינת | פתיחה: יום חמישי, 26.2.15 בשעה 20:00

 

 

רישום-ציור בשחור

מרחבי בדיה

פאונה

קולאז'

קולאז' של אשר עם צילום פנים מגזרי עיתון

טכניקה  מעורבת

דיוקן של אשר. טכניקה מעורבת

פטי סמית'

שרון אייל

שרון אייל

כחול

כחול

Ears, עבודה של אשר. דיוקן איש עם אוזניים מחודדות שמזכירות אזני עז

מת'יו ברני

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *